אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות

מי מאיתנו לא היה רוצה להגיע לסוף החודש ולדעת שעוד יש לו הרבה כסף ושהוא הצליח לעמוד היטב בתוכנית הכלכלית שהוא הציב לעצמו? אך השאלה הנשאלת היא כמה מאיתנו באמת מגיעים לכך? יש לנו תקופות, עוד לפני שאנחנו מקימים משפחה, שאולי אנחנו יותר שולטים בהוצאות, כי מדובר רק על עצמנו ולא על עוד נפשות. אך האמת היא, שכבר מהרגע שבו מקימים משפחה לא אחת קורה שהמשפחות השונות לא מצליחות במשימה של ניהול תקציב משפחתי. חשוב להבין כי משימה כמו ניהול תקציב משפחתי היא משימה לכל דבר, וזה אומר שצריך להשקיע בכך הרבה מאוד זמן, תשומת לב, למידה, וגם שיתוף פעולה בין כל בני הבית והמשפחה. להגיע למצב של ניהול תקציב משפחתי שעובד כמו שצריך זה לא עניין פשוט, ולכן יש להקפיד על כך ולהשקיע לא מעט בלמידה הזו, כי זה חשוב מאוד למשפחה ולהתנהלות שלה.

איך לצרוך בצורה נבונה

אחד הקשיים היותר גדולים שבהם אנשים נתקלים בימינו, הוא להבין מהי בכלל צרכנות נבונה. הקושי להבין מהי צרכנות נבונה נובע מכך שאנחנו חיים בחברה שאחד הדברים החשובים והחזקים בה ביותר הוא עולם הצרכנות, כך שברור שאם לא נשים לב אנחנו עלולים ללכת לאיבוד בו. צרכנות נבונה כוללת, לפני הכול, את הפעלת הראש כאשר אנחנו יוצאים לקניות, והאמת היא שעוד הרבה לפני. הכוונה היא, כי אי אפשר לצאת לקניות ללא רשימה ולהתעצבן אחר כך אם חזרנו כאשר קנינו הרבה יותר ממה שתכננו. רשימת קניות מאלצת אותנו להיצמד למה שכתבנו ולמה שהחלטנו עליו מבעוד מועד, מה שאומר שככה לא נתפתה לקנות דברים שבכלל לא נחוצים לנו, כמו מבצעים של מוצרים שונים שלעולם לא היינו חושבים לקנות.

וכעת לחיסכון

אחרי שלומדים לראות מהן ההוצאות של כל אחד מהבית, ואחרי שלומדים על מה יש להביט ולמה יש לתת תשומת לב על מנת שהקניות שלנו תהיינה יותר נבונות, מגיע שלב החסכונות. חיסכון בהוצאות זו בפירוש אחת מהדרכים הטובות והידועות ביותר שיש להקטנת ההוצאות ולשיפור המצב הכלכלי של המשפחה כולה, אך השאלה היא האם זה אפשרי. אחרי שתעשו רשימות של כל הדברים שאותם אתם נוהגים לקנות בכל חודש, ואחרי שתראו שיותר מחצי מהם בכלל לא דרושים לכם, אתם בפירוש תהיו מוכנים לשלב של חיסכון בהוצאות. חיסכון בהוצאות נובע גם מהעבודה שעוברים לצרכנות נבונה, אך הוא נובע גם מהעובדה שאפשר לקחת הלוואות שונות, שאפשר למחזר את ההלוואות, או בקיצור, הוא נובע מהעובדה שמתחילים לחשוב. להתנהל נכון מבחינה כלכלית זה לא דבר פשוט, ולכן אנחנו רואים הרבה מאוד משפחות שמגיעות למצבים שהן בכלל לא דמינו ולא חלמו להגיע אליהם, והכול כיוון שהן לא התנהלו נכון מבחינה כלכלית. העובדה שאתם יכולים לקנות לעצמכם כל מה שאתם רוצים, או הרבה מאוד מתוך מה שאתם רוצים או ממה שהילדים רוצים, לא אומרת שאתם חייבים לעשות את זה. חשבו לפני הקניות שלכם, בדקו את עצמכם, ואין ספק שתצליחו בצורה כזו להוזיל מאוד את עלות המחייה שלכם ולצמצם באופן משמעותי את ההוצאות החודשיות שלכם. 


אודות מחבר המאמר

חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.