אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הלוואות לסטודנטים חוץ בנקאיות

הלוואות חוץ בנקאיות הוא ענף שהתפתח מאוד בשנים האחרונות, כאשר כל מיני חברות, העוסקות בתחומים שונים החליטו להכנס גם לתחום של הלוואות מלבד התחום המרכזי שבו הן עוסקות. מדובר כאן על חברות גדולות ורציניות. חברות אשראי, חברות ביטוח, חברות השקעות. כל החברות הללו ראו כי הבנקים מרויחים כסף רב ממתן אשראי ונכנסו לתחום גם הן. בתוך התחום הרחב של הלוואות חוץ בנקאיות נכנס גם תחום מצומצם יותר שהוא הלוואות לסטודנטים.

 

לא סתם הלוואות וסטודנטים מתחברים יחד. סטודנטים נמצאים בשלב לא יציב של חייהם. הם רק מתחילים ללמוד את המקצוע שהם מעוניינים לעסוק בו בעתיד. הלימודים דורשים מהם השקעה של זמן ואנרגיה רבים. הלימודים הם יקרים וטומנים בחובם הרבה הוצאות. גם על שכר הלימוד וגם הוצאות נלוות כמו ציוד לימודי, צילומים, הדפסות ועוד. מעבר לכך סטודנטים רבים עוברים בשלב זה של חייהם מבית ההורים. חלקם למעונות וחלקם לדירות שכורות, לרוב עם שותפים. סטודנט עובד בזמן הפנוי שנותר לו שהוא לא רב. לרוב מדובר על יומיים או שלושה בשבוע, גם אז לא תמיד יום מלא. לעיתים יש עבודות קטנות מהצד כמו שיעורים פרטיים או תרומה לקהילה לצורך קבלת מילגה (פר"ח והדומים לו). ההכנסות הן לא גבוהות. ההוצאות, לעומת זאת, רק גדלות. בודאי אם יש רצון להחזיק רכב.

 

בדיוק בשל כך הלוואות חוץ בנקאיות בחלקן הן הלוואות לסטודנטים. יש הבדלים בין הלוואות סטודנטים להלוואות אחרות. קודם כל, בריבית: בהלוואות לסטודנטים הריבית השנתית נמוכה יותר מתוך רצון להקל על הסטודנט. הלוואות חוץ בנקאיות רגילות מתחילים להחזיר כבר עם קבלתן. גם הלוואות לסטודנטים ניתן להחזיר עם קבלת ההלוואה אך קיימות גם אפשרויות אחרות.

 

מצבו הכלכלי של הסטודנט לבטח ישתפר כאשר יהיה בסוף לימודיו ויוכל לעבוד במשרה מלאה, גם אם עדיין לא במקצוע . בכל מקרה הוא יהיה פנוי לעבוד במשרה מלאה והמשכורת שיקבל תאפשר לו לחיות ברמת חיים גבוהה יותר ופחות להרגיש את החזר ההלוואה. החברות שמעניקות את ההלוואות מודעות לכך ולכן מאפשרות לקחת הלוואה אותה יוכל הסטודנט להתחיל להחזיר רק עם סיום הלימודים. בהחלט יכולה להיות בכך הקלה ואפשרות להתרכז בלימודים באמת, כאשר כרגע קיים לרשות הסטודנט הסכום נטו, מבלי שינגסו ממנו תשלומים שנועדו להחזר ההלוואה. נכון שהריבית תהיה כנראה גבוהה יותר מאשר בהלוואות רגילות שמתחילים לשלם עליהן מייד אך יש להלוואות אלה יתרונות שיש לקחת אותם בחשבון.

 

ישנן חברות בודדות שהלכו עוד יותר רחוק והן נותנות הלוואות לסטודנטים שההחזר עליהן יתחיל רק לאחר 12 שנים. מדובר בהלוואה לטווח ארוך מאוד. זה יכול לפתות מצד אחד, מצד שני יתכן שבאותו זמן יהיה הסטודנט כבר בעל משפחה וישא בהוצאות שאינו נושא בהן היום או שיישא בהן מייד לאחר סיום לימודיו. יש מי שיגיד: בטח בעוד 12 שנה אהיה כבר ממוקם במקום עבודה טוב ומסודר וארוויח שכר יפה. יתכן. יש מי שיגיד: אי אפשר לדעת מה יהיה המצב בעוד זמן רב כל כך ואינני רוצה לדחות חוב לתקופה ארוכה שכזו. כל החלטה בעניין היא בהחלט לגיטימית. כל לקוח ומה שמתאים לו, כמו בכל תחום אחר. 


אודות מחבר המאמר

הלוואות לסטודנטים חוץ בנקאיות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.