אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הלוואות לסטודנטים

כל מי שמתכנן בשלב כזה או אחר ללמוד לימודים אקדמיים, בין אם במכללה ציבורית, מכללה פרטית או באוניברסיטה היה רוצה ללמוד מבלי לחשוב כל היום על תשלומי שכר הלימוד שממתינים לנו, על תשלומי החשבונות, מציאת עבודה מתגמלת שתשתלב במערכת השעות העמוסה שלנו ועוד הוצאות כלכליות שהן מנת חלקם של סטודנטים. כל מי שלמד במוסד אקדמי ונאלץ לממן את עצמו באופן עצמאי יודע עד כמה זה קשה. בישראל הקטנה הוצאות המחייה הן גבוהות, שכר הסטודנטים הוא נמוך ולכולם קשה להתקיים כאן.

המצב מחמיר

המצב מחמיר עוד יותר כאשר סטודנטים נאלצים לעבוד שעת מעטות בגלל אילוצי מערכת השעות, בשכר נמוך במיוחד ובעבודות סיזיפיות ומעייפות. אם שאלתם את עצמכם היכן שעות השינה של הסטודנט, הרי ששאלתם שאלה טובה.

לחזור להורים? לא בכל מחיר

עבור אלה שלא יכולים להרשות לעצמם לחזור לבית ההורים ואין להם מקור מימון אחר אספנו קצת מידע על מקורות מימון אפשריים לסטודנט העני. ראשית חשוב להבין כי כמו בכל תחום ידע הוא כוח. בירור מוקדם של הנושא יכול לעזור לכם מאד, ולכם כדאי להפשיל שרוולים ולשאול את כל מי שאתם מכירים כיצד מימן את הלימודים. לאחר מכן כדאי להיכנס לרשת האינטרנט ולבדוק שם באתרי המלגות מה מציעים לכם.

קידום ההשכלה הגבוהה

מלגות וגם הלוואות לסטודנטים מוצעים בתארי מלגות שונים. חשוב להבין כי יש אגודות ועמותות שמעוניינות לקדם את ההשכלה הגבוהה בקרב שכבות מצוקה, צעירים מהפריפריה וצעירים בעלי בעיות כלכליות. הקרנות הללו מעניקות הלוואות בתנאים נוחים למדי לסטודנטים שכוללות הלוואות ללא ריבית, עם פריסה ריבה של תשלומים ותחילת ההחזר רק לאחר סיום הלימודים. מלבד זאת, יש מלגות וגם הלוואות לסטודנטים שלומדים בחוגים מסוימים שגם אותם מעוניינות קרנות שנוות לקדם ולכן זו גם אפשרות לקבלת הלוואות.

איפה בודקים?

במשרדי הדיקאן או באגודות הסטודנטים תוכלו לקבל מידע על מלגות וגם על הלוואות לסטודנטים בתנאים נוחים במיוחד. באתרי האינטרנט יבקשו מכם להזין מספר נתונים כמו גיל, מוצא, תחום לימוד, אזור מגורים ועוד כדי למצוא לכם את האפשרויות מימון הטובות ביותר עבורכם. משרד החינוך למשל מעניק בכל שנה הלוואות לסטודנטים בתנאים נוחים ביותר שכללים החזר שנה או שנתיים לאחר סיום הלימודים עם פריסה של כ 36 תשלומים. הלוואות אלה הן ללא ריבית וללא הצמדה.

הבנקים

גם הבנקים מציעים הלוואות לסטודנטים ולא רק. תנאים נוחים בניהול חשבון סטודנט, עמלות מופחתות ועוד הטבות שונות נועדו לפתות את הסטודנטים לעבור לבנק כזה או אחר. את התחרות זהו כדאי לנצל כדי לערוך משא ומתן עם הבנק ולקבל את התנאים הטובים ביותר. גם כאן ידע מוקדם יעזור לכם לבחור את הבנק הנכון עבורכם.

הלוואה חוץ בנקאית

מלבד הבנקים גם הלוואות חוץ בנקאיות על ידי גופים חוץ בנקאיים יכולות להיות מקור מימון מצוין. הלוואות חוץ בנקאיות ניתנות במהירות יחסית ובקלות רבה יותר לעומת הלוואות רגילות ובסכומים של עד כ 30,000 ₪ סביר להניח שלא תידרשו להציג ערבים או תלושי שכר. משום כך התהליך הוא מהיר וקל הרבה יותר לעומת הערוץ הבנקאי ומסיבה זו רבים מעדיפים לקחת הלוואות חוץ בנקאיות. גם כאן מומלץ לבדוק בים החברות השונות כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר. 


אודות מחבר המאמר

הלוואות לסטודנטים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.