אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גינה יבשה

ברגע הראשון שמתבוננים בכותרת אנו קצת סולדים מהרעיון, מפני ש"גינה יבשה" נותנת הרגשה של גינה תפלה ונטולת ססגוניות וטבעיות.

אך הדבר הוא בדיוק הפוך! גינה יבשה יכולה אף לעלות על גינה רגילה מלאת צמחיה. בערת שימוש נכון בסוגים שונים של חלוקי נחל והכנסת סלעים בצבעים וסוגים שונים מעניקים ססגוניות ויופי בלתי מעורער לגינה וכן מעניקים הרבה יתרונות אחרים.

שימוש נוסף הוא הכנסת אבני דריכה אשר משמשות הן לריצוף והן לשבילים בלתי פורמלים שמעניקים תחושת טבעיות.

היתרון הגדול ביותר של גינה יבשה הוא בכך שהתחזוקה היא מאוד מאוד מינימלית וכן אין צורך בהשקייה - דבר שמעניק חסכון בעלות המים.

מעבר לכך כמובן שניתן ואף רצוי להכניס צמחייה לתוך הגן אך חשוב לדאוג שזו תהייה צמחייה חסכונית במים על מנת לשמור על צביון הגן.

כיום, אין כמעט גינה שבמהלך תכנונה לא שמים דגש על האלמנטים הדוממים בה. אם בשילוב ריצופי אבן ואם בשילוב חלוקי נחל או סלעים שונים למגוון שימושים כגון מסלעות, קירות, תיחומי ערוגות וכדומה.  האפשרויות הן רבות ומגוונות ויש מבחר עצום בנושא כך שכל אחד יכול להתאים את סגנון הגינה וטעמו עם האלמנטים הדוממים.

את מי ההשקייה שבכל זאת משתמשים בהם ניתן לתכנן בצורה שימוחזרו וישמשו לשימושים נוספים ובכך גם לחסוך את המים האלו.

חשוב לזכור שהעלויות של מוצרים דוממים לגן יראו אולי בהתחלה קצת יקרות אך במחשבה לטווח ארוך זהו חסכון בטוח מפני שאבן אינה מתבלאת ורק משתבחת עם הזמן ותחזיק לנו עד סוף ימינו וגם לדורות הבאים...

אנו רואים בכיכרות תנועה ובעיריות שימוש נרחב באלמנטים מאבן, שוב מפני שהם עמידים וחסכוניים וכן עמידים מפני ונדליזים ואינם דורשים תחזוקה אינטנסיבית.

מעצבי נוף רבים הפכו את תחום הגינה היבשה להתמחות של ממש והם משקיעים בזאת הרבה מחשבה, עיצוב גינה יבשה דורש דמיון רב וכן יצירתיות על מנת להגיע לתוצאה יפה, לכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע ולראות עבודות שביצע בעבר.


אודות מחבר המאמר

דנה,

מעצבת גנים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.