אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח טאבלטים וסמארטפונים בעת נסיעה עסקית לחו''ל

אם הגעת לכאן, סימן שאתה איש עסקים. ככזה, חלק ניכר מהזמן שלך מוקדש לנסיעות העסקים השונות בכל רחבי העולם. התחלת לברר, כמובן, על ביטוח נסיעות לחו''ל שיתאים לצרכים שלך. זה הרגע שבו אתה מתחיל לחשוש מה יקרה לעסק שלך אם אחד המכשירים האלקטרונים החשובים שלך ילך לאיבוד במהלך הנסיעה. החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן מענה ביטוחי למצב זה.

ראשית: למה אנשי עסקים זקוקים לביטוח ייחודי?

הנקודה הראשונה שיש להבהיר, לפני שניכנס לעולם הדיגיטלי, היא שכצעד ראשון טרם הטיסה, על איש העסקים לברר על ביטוח נסיעות לחו''ל מתאים. היות ומדובר בנסיעות רבות מדי שנה, הרי שרכישת פוליסה בכל פעם מחדש מוכיחה עצמה כאופציה מורכבת ביותר, עמוסת בירוקרטיה וכזו שאינה זולה כלל.

כדי לרצות את אנשי העסקים השונים, החלו להיות מוצעות בחברות הביטוח השונות פוליסות מיוחדות עבורם, שונות במידה רבה מכל ביטוח חופשה או תרמילאים אחר. פוליסות ביטוח לאנשי עסקים ניתנות לרוב בצורה שנתית, כך שאין צורך להפעיל אותן לפני כל נסיעה. הכיסוי שלהם עבור מצבים רפואיים בהחלט קיים, אם כי עיקר ההתייחסות תהיה דווקא למטענו האישי, החשוב כל כך, של איש העסקים. ואז הטכנולוגיה נכנסת לתמונה.

חברו הטוב של כל איש עסקים

הם יימצאו במזוודה של כל איש עסקים, ויהוו חלק מהותי בפעילות שלו. המכשירים האלקטרונים השונים, ובעיקר סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים- ערכם של אלה לא יסולא בפז. בזיכרון שלהם נשמרים מסמכים עסקיים חשובים, לוח הזמנים מאורגן דרך היומנים השונים שבהם, וגם את האינטרנט, כלי מרכזי בנסיעות לחו''ל של אנשי העסקים השונים, לא ניתן להוציא מהתמונה.

במילים אחרות: בניגוד לנוסעים אחרים לחו''ל אשר מנסים להתנתק ככל האפשר מהעולם היומיומי של האייפון או הפייסבוק, למשל, אנשי העסקים מסתמכים עליהם באופן כמעט בלעדי בחו''ל. הכול טוב ויפה, עד לרגע שבו איש העסקים מגלה כי המכשיר היקר שלו כבר לא בנמצא. במצב כזה, הנסיעה עלולה לקבל תפנית לא נעימה כלל.

כאן המצב מסתבך

פגיעה או אובדן של מכשירים אלה, מצד שני, עלולים לשבש לחלוטין את מטרות הנסיעה, וכן להציב את איש העסקים בפני בעיה כלכלית שאינה פשוטה כלל. יש לזכור, בהקשר הזה, כי כל מכשיר אלקטרוני עולה אלפי שקלים, אם לא מעבר לכך.

כדי למנוע מצבים מסוג זה, מאפשרות פוליסות אנשי העסקים השונות כיסוי עבור פריטים בודדים, ובכלל זה מכשירים אלקטרוניים. נכון, את המידע שנמצא בתוך המכשירים האלה לא ניתן להשיב במקרה של נזק מהותי. ועדיין, כיסוי זה, של כמה מאות או אלפי שקלים, מסייע תמיד לחזור למוטב.

לא כל פוליסה כוללת התייחסות לאייפונים למיניהם

לא קשה למצוא כיום חברות ביטוח המציעות ביטוח נסיעות לחו''ל לאנשי עסקים. עם זאת, אפשר למצוא לא מעט הבדלים בין פוליסה לפוליסה, כשנקודת שוני מהותית נוגעת להתייחסות למכשירים האלקטרוניים השונים. סוג המכשירים אשר נכנס לתמונת הכיסוי, וגובה הפיצוי עבורם, מהווים סוגיות חשובות שצריכות להישקל על ידי איש העסקים.

חשוב להדגיש כי אין זה מובן מאליו שהכיסוי עבור אובדן המכשיר האלקטרוני היקר תימצא בפוליסה, אפילו אם היא מוגדרת כמיועדת לאנשי עסקים. לעיתים, כיסוי זה ניתן רק במסגרת של הרחבה, כלומר, בתוספת תשלום מצידו של המבוטח. ברור כי רצוי להעדיף פוליסות שכוללות את הביטוח החשוב הזה כבר ביסודן.

טרם הרכישה, לכן, מומלץ מאד לבצע השוואת מחירים. במסגרתה, יבחון המבוטח העתידי פוליסות ביטוח נסיעות לחו''ל המותאמות אליו מתוקף עיסוקו. ברור שהשאיפה היא לפוליסות מקיפות יותר במחיר נוח ככל האפשר, הכוללת התייחסות גם לטאבלטים, ללפטופים ולסמארטפונים. ביטוח לאנשי עסקים ללא אלה הוא חסר תועלת, במידה זו או אחרת.


אודות מחבר המאמר

Wobi - עם וובי משווים וקונים ביטוח באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.