אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדיקת דירה מיד שניה: חלק מהותי ברכישה

בשעה טובה, אתם מחליפים כתובת. הכול כבר כמעט סגור: מצאתם יופי של דירת יד שניה, שנראית ממש כמו חדשה. בעלי הבית הקודמים שלה נחמדים, וההסכם המתגבש משביע רצון. זאת בדיוק הנקודה בה עליכם לקחת את ההחלטה צעד קדימה, ולבחון את הנכס המיועד לעומקו. בדיקת דירה מיד שניה היא הכלי שישמש אתכם לצורך זה.

החשיבות של בדיקת דירה

האם הייתם קונים מכונית מבלי לנהוג בה, רק על סמך מראה עיניים? ברור שלא. באותה מידה, מקבלת חשיבות, ואפילו רבה יותר, בדיקת דירה. זו תיערך על ידי חברת ביקורת מבנים או לחילופין מהנדס בניין מוסמך, מתוך מטרה לאתר ליקויים אפשריים בה. ובמקרים רבים, אלה כמובן נסתרים מעין שאינה מקצועית: בעיות בצנרת הבניין, בעיות באיטום, רטיבות, יסודות לא תקינים, עמוד תמיכה עקום וכן הלאה.

כשזה נוגע לנכסי יד שניה, המצב מורכב עוד יותר. קשה לדעת מה התרחש במהלך השנים בהם התגוררו בבית אנשים אחרים. הם יכולים למרק אותו לפני הביקור של הרוכשים העתידיים, אבל ייתכן מאד שמתחת לפני השטח התמונה רחוקה מלהיות כה אופטימית. לכן, הגילוי המוקדם הוא קריטי: הנזקים עלולים להתגבר עם השנים, ומי שייאלץ לטפל בהם הוא לא אחר מהדייר החדש, לעיתים על לא עוול בכפיו.

כך עושים זאת נכון

הפתרון הכמעט יחידי, כאמור, הוא ביצוע בדק בית על ידי חברה המתמחה בתחום. במסגרת בחינה זו, ייבדק הבית על כל רכיביו. המהנדס יבחן את תכנית הבנייה המקורית, וישווה אותה ל"תוצאות בפועל". הוא ייעזר בציוד טכנולוגי מתקדם וכן בידע הנדסי של שנים, כך שבסיומה של תועבר רשימה מפורטת של ליקויים שנמצאו בו (במידה ואלה קיימים). 

היום שאחרי (הבדיקה)

עם תוצאות בדיקת דירה ניתן לעשות מספר דברים: ראשית, ולכן גם חשוב שהבדיקה תתבצע לפני המעבר עצמו, אפשר לדרוש מבעל הדירה לתקן אותם כתנאי למעבר- הם צריכים להוות חלק בלתי נפרד במשא ומתן על כל דירה. באותה מידה, יכולים הליקויים להוריד את ערך הנכס באחוזים לא מעטים, דבר שמתבטא באלפי שקלים. על כל פנים, רק כאשר בטוחים כי הליקויים אכן תוקנו, אפשר לעבור לבית החדש בלב שלם.

 

 


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.