אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הודו - מידע למטייל

האם באמת מלוכלך בהודו?צפיפות האוכלוסיה בתת היבשת ההודית, ההתפתחויות הטכנולוגיות והתעשייתיות, התיירות הנרחבת ועוד גורמים, מקשים על החברה ההודית להגן ולשמר את המערכת האקולוגית ואיכות הסביבה במדינה. מעבר לגישה לקויה למי שתיה ראויים, וצריכת המים הגוברת של מים מזוהמים, מדובר גם על זיהום אוויר ופסולת המציפה את הרחובות, סותמת את תעלות הביוב הבעייתיות ממילא ומטנפת את הטבע. חלק גדול מהבעיה נובע מחוסר מודעות, ומיחזור מועט של מוצרי פלסטיק. הזוהמה ניכרת בעיקר בערים הגדולות ובעיירות תיירות פופולאריות. יחד עם זאת, בטבע הפקוע, בעיקר בצפון הודו, הבעיה כמעט ולא מורגשת.

גישה לאינטרנט בהודובשל התיירות המפותחת והמתפתחת בכל הודו, קיימת מודעות רבה ולעיתים נסיון חיקוי לעולם המערבי המודרני. בשל הביקוש הרב, בכל אתר תיירותי פופולארי תוכלו למצוא גישה לאינטרנט (לעיתים אף בכפרים מבודדים להפליא), פעמים רבות עם מקלדת בעברית, אך לרוב מדובר באינטרנט איטי למדיי, למרות שהמקום מצהיר על אינטרנט מהיר. כיום כבר ניתן למצוא אף מצלמות אינטרנט כמעט בכל מחשב ביעדים הפופולאריים...

חשמל בהודובהודו פועלת רשת החשמל בעוצמה של 230v,240v ברוב המקומות. לא תמיד תהיה תשתית חשמל מסודרת (בעיקר בחופים מבודדים דוגמת אום-ביץ' ובכפרים בצפון הודו). השתדלו להיות ערוכים גם למקרים כאלה ולהיות מצויידים בפנס לשעות הלילה בהן תרצו לקום לשירותים ותצטרכו למצוא דרך אליהם. אגב, שיטת החשמל הנהוגה בהודו זהה לחלוטין לרשת החשמל של תאילנד.

כביסהכל הגאסט הואסים מספקים שירותי כביסה בתשלום, בנוסף אפשר למצוא מכבסות ציבוריות בערים הגדולות, ומכבסות למטיילים ברחובות הראשיים של היעדים המתויירים, (כמו מנאלי, רישיקש, מקלאוד גאנג' ועוד).

כשרות בהודומטיילים המבקשים לשמור על כשרות נעזרים בבית חב"ד למשלוח חבילות עם אוכל לפני הגעתם למקום, אוכלים במסעדות הכשרות של בית חב"ד ושל "הבית היהודי", או אוכלים במסעדות הצמחוניות בלבד בהם לא מבשלים בשר.

 

גופיות "דיוויה"

הגופיות הצבעוניות, הנוחות והטובות של "Divya" הפכו למותג המייצג של המטיילים הישראלים.

כמעט כל תייר שעובר ברחוב לבוש בדיווה הוא ישראלי, כך שהפכו לסימן היכר שעוזר לישראלים לאתר ישראלים באשר הם.

לא סתם הישראלים התלבשו (תרתי משמע) על ה"דיוויה": המחיר מצחיק ואחיד לכל החניוית - מדובר ב 30 רופי לגופיה, ו-35 רופי למידות הגדולות יותר.

יש גם חולצות דיוויה (עם שרוולים) ומחירם עד 45 רופי.

במיין באזר בניו דלהי, גופיות "דיוויה" מוצגות בפתח חנויות רבות, (ולאו דווקא חנויות בגדים), כך שתוכלו להצטייד להמשך הטיול.

המידות מוזרות וכדאי למדוד. המידה כתובה בשני מספרים, בקפיצות של 5 (45,50,55...).

S  זה בערך 55-70 ,M זה בערך 70-90, L במידה 90  ומעלה.

יש גם מידות קטנות יותר וגדולות.


אודות מחבר המאמר

נועה ברגר - מדריכת טיולי נופש בתאילנד, הודו והמזרח הרחוק.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.