אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורטל בנקט - לעבור בין קופות החולים

 

 

פורטל בנקט - לעבור בין קופות החולים

בישראל פועלות ארבע קופות חולים שאליהן כל אזרח בישראל יכול להשתייך – קופת חולים כללית, קופת חולים מאוחדת, . למעשה, אזרחי ישראל מחויבים לפי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי להשתייך לאחת מהן. כל אזרח במדינה מחזיק בביטוח בריאות, כלומר מקבל שירותים רפואיים מסובסדים מקופת החולים על פי סל הבריאות העדכני. חלק מהשירותים ניתנים בחינם וחלקם האחר – בעלות סמלית, כשאת התשלום לביטוח הזה משלמים למעשה למוסד לביטוח לאומי. מול קופות חולים אלו ניתן לרכוש גם הרחבות לביטוחים, ולקבל סל מוצרים נרחב יותר או תקרת ביטוח וסבסוד מוגברים – חיסכון גדול מאשר קבלת שירותים באופן עצמאי.

 

להתנייד בין קופות החולים

כל חבר בקופת חולים מסוימת יכול לעבור קופה, אם הוא עומד במספר תנאים, כמו למשל שייכות של לפחות חצי שנה לקופת החולים ממנה הוא מעוניין להתנתק. במידה והחברות בקופה עולה על חצי שנה, ניתן לפנות לקופת החולים הנבחרת ולמלא את הטפסים להשתייכות אליה. טפסים אלו מצויים במרבית סניפי הדואר ברחבי הארץ. לבד מכך, מעבר בין קופות חולים מתבצע לפי לוח זמנים מיוחד.

 

מעבר בין קופות בתקופות נכנס לתוקף מיידי

לעבור בין קופת חולים אחת לאחרת נכנסת לתוקף באופן מיידי – המשמעות היא קבלת שירותים מקופת החולים החדשה באופן מיידי. גם כאשר מדובר בבגירים בני 18-18.5, תינוקות עד לגיל חצי שנה, עולים חדשים או מבוטחים שלא היו חברים קודם בקופת חולים כל שהיא זוכים גם הם לשירות באופן מיידי.

 

תקופות המעבר בין הקופות

ישנו לוח זמנים קבוע מראש כדי לעבור מקופה אחת לשניה לפי רבעונים. אילו מגישים את טופס המעבר עד ל15 בפברואר, תוקף הרישום יחול באפריל. אילו נרשמים עד ה- 15 במאי הרישום יכנס לתוקף ביולי. אילו נרשמים עד ה-15 באוגוסט, הרישום יכנס לתוקף באוקטובר וכן אם הרישום נעשה עד 15 באוקטובר הרישום יכנס לתוקף בינואר.


אודות מחבר המאמר

פורטל בנקט - לעבור בין קופות החולים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.