אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נוגדי קרישה,אינם בהכרח סיבה לא לשדרג את המראה

שימוש בנוגדי קרישה (מדללי דם),אינם בהכרח סיבה לא לשדרג את המראה ולהרגיש צעיר(ה) יותר. חשוב לדעת כיצד לנהוג בהם.

עם הגיל עובר הגוף שינויים רבים אשר מעלים את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם כדוגמת התקפי לב,אירועים מוחיים וחסימת כלי דם ברגליים. המניעה והטיפול במחלות אלו כוללות קבוצת תרופות הקרויות נוגדי קרישה (מדללי דם). התרופות השכיחות בשימוש הנמנות על קבוצה זו הן אספירין,קומדין ופלאביקס ותפקידם לעכב את קרישת הדם. תרופות אלה ניטלות בעיקר על ידי האוכלוסייה המתבגרת והמבוגרת (50+),אשר סובלת ממחלות אלה בשכיחות גבוההיחסית.

אז האם טיפולים אלו ימנעו מהם את האפשרות ליהנות משדרוג המראה המתבגר כשהמטרה היא להצעיר את אזור הפנים,החזה, או הבטן על ידי ניתוח פלסטי/קוסמטי ? לא בהכרח .

חשוב לדעת שטיפול בנוגדי הקרישה גורם לדימום יתר בעת הניתוח. הדבר נכון בעיקר בניתוחים על שטחי גוף גדולים,אך יחד עם זאת הם משפיעים גם בביצוע פעולות פשוטות יותר,כמו: הזרקת חומרי מילוי ובוטוקס-שיעור שטפי הדם והסימנים הכחולים שנוצרים,עולה. יש לזכור כי ניתוחים קוסמטיים הינם ניתוחים אשר לא חייבים לבצע,מטרתם אינה הצלת חיים,או ריפוי ממחלה,אלא שיפור איכות החיים. כך שהפסקת נוגדי קרישה לפני ניתוח תלויה בהיסטוריה הרפואית של המטופל וסוג הניתוח אשר ברצונו לעבור. דעתי כרופא מומחה בתחום הכירוגיה הפלסטית היא כי יש לבצע ניתוחים אלה תחת תנאים אופטימאליים וכל תרופה אשר מגדילה את הסיכון לדמם במהלך הניתוח,או אחריו מסכנת את תוצאותיו.

מכאן עולה השאלה: כיצד בכל זאת ניתן לנתח מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה באופן קבוע? אני ממליץ לשקול כל מקרה לגופו. במטופל אשר סובל ממחלת לב פעילה,או מחלת כלי דם כלשהיא ונוטל את התרופות רק למניעה,ניתן להפסיק את הטיפול תוך כדי נטילת סיכון מחושב. מדובר בהפסקה זמנית-כשבועיים טרם הניתוח ובהמשך יוחזרו התרופות לשימוש.

במטופל אשר נוטל את התרופות למחלה פעילה,המצב מעט שונה. הפסקה של התרופה,אפילו לתקופה קצרה ביותר עלולה לסכן את חייו. לכן,ראשית יש להפנותו לנוירולוג,או קרדיולוג המטפל, זאת על מנת להעריך את מצבו ורמת הסיכון שבהפסקת התרופות. במטופל בסיכון נמוך,ניתן להפסיק את התרופות ולערוך את הניתוח. במטופל אשר הפסקת התרופות מציבה אותו בסיכון גבוה,כדאי לשקול לא לבצע את הניתוח!

חשוב לדעת כי לחלק מהתרופות נוגדות הקרישה יש תחליף. כך לדוגמא לקומדין,קיים תחליף בצורת זריקות הקרוי קלקסן. יתרונו של התחליף הוא זמן השפעתו הקצר יחסית. ניתן להפסיק את הקומדין כשבוע עד שבועיים טרם הניתוח,לתת תחליף קלקסן ואותו (קלקסן) להפסיק יום לפני הניתוח. תחליף זה מאפשר לקצר את משך הסיכון של המטופל משבוע לשעות ספורות. לאספרין ופלאביקס אין תחליף והפסקתם יוצרת סיכון כלשהו בניתוח.

באם נבחר טיפול בהזרקות חומרי מילוי,או בוטוקס,המטופל צריך לדעת שגם במקרה הזה הרופא ישקול כל מקרה לגופו. אולם,בניגוד לניתוח בו הפסקת נוגדי הקרישה חיונית בשל הפגיעה בתוצאה הסופית והסיבוכים הנלווים-בהזרקות חומרי מילוי,או בוטוקס אין נזק בטווח הארוך ותתכן עלייה בשיעור ה"סימנים הכחולים" המעידים על שטפי דם,אשר הינם זמניים ואינם גורמים נזק בטווח הארוך. אם המטופל מבין את תופעות הלוואי הנלוות לטיפול,ניתן לבצע את ההזרקות כמתוכנן.


אודות מחבר המאמר

ד"ר ערן חדד, מומחה לכירוגיה פלסטית ואסתטית, רופא בכיר במחלקה לכירוגיה פלסטית במרכז הרפואי "אסף הרופא" - www.dreran.com - לייעוץ: 0505822240 .

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.