אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מערכת אוורור וסינון אוויר לממ"ד

פיקוד העורף הכניס לתוקף ב-18.5.10 תקנה חדשה המחייבת להתקין "מערכת אוורור וסינון אוויר" . משמעות התקנה  היא שכל היתר בניה חדש בישראל העולה על שטח של 12 מ"ר חייב בממ"ד ובו מערכת מיגון אב"כ.

מערכת אב"כ מאפשרת לכל השוהים במרחב מוגן ואטום נשימה חופשית ורציפה ללא מסכות אב"כ. המערכת מאפשרת נשימה של אוויר נקי ללא חשש וכתוצאה מכך שהייה ממושכת בממ"ד.

המערכת יוצרת מצב  של "על-לחץ" בתוך הממ"ד, עם לחץ אוויר מעט גבוה יותר מהסביבה החיצונית. במקביל המערכת מזרימה בקביעות אוויר נקי ומסונן פנימה ומפנה את האוויר המשומש.המערכת כוללת מפוח חשמלי ומסנני אבק ואב"כ. חלק נוסף, נפרד, הוא שסתום חד-כיווני ("שסתום אל-חזור") לפינוי אוויר משומש החוצה. במקרה של נפילת חשמל המערכת מצוידת בגיבוי ידני ובהכנה למצבר.

 

כיום, יש מערכות מתקדמות בעלות מנגנון סינון כפול ונפרד. המנגנון מאפשר שני מצבים האחד כולל מסנן אבק המאפשר אוורור והמצב השני הוא מצב סינון שמתבצע ע"י מסנן אב"כ.           

בעת התראות מלחמה קונבנציונאלית המערכת פועלת על מצב אוורור - מסנן האבק מספק לשוהים בממ"ד אוויר צח ונקי.במצב זה  מסנן האב"כ הפחמי כלל אינו מופעל. בעת התראת אב"כ, מעביר המשתמש את המערכת ממצב אוורור למצב סינון. במצב זה מסנן האב"כ פועל ומבצע את סינון האוויר הנדרש על מנת לשמור על שוהי הממ"ד. במידה ומדובר בהתראות שווא והמסנן לא סינן חומרים רעילים, אפשר לסיים את פעילותו עם צפירות ההרגעה ולהחזיר את המערכת למצב "אוורור"  שבו יש מסנן האבק מבצע את פעולת אוורור הממ"ד.

 

ובכן, המערכת בעלת המנגנון הכפול מאפשרת מצב של אוורור במצב שהחשש הוא קונבנציונלי ומצב של סינון כאשר החשש הוא אב"כ.

 


אודות מחבר המאמר

מרכז היתרים היתרי בניה ורישוי עסקים מתמחה בתכנון אדריכלי למגזר העסקי והפרטי, הוצאת היתרי בניה, רישוי עסקים, עיצוב פנים, הכשרת חריגות בניה, טיפול בצווי הריסה\סגירה\הפסקת עבודה, שימוש חורג, שינוי ייעוד, בקשות פל"ח, תב"ע ותכנון אורבאני.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.