אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהן ההשתלמויות למורים?

מהן ההשתלמויות למורים?

בשנים האחרונות חלו שינויים טכנולוגיים רבים, ובמשרד החינוך הגיעו להבנה כי יש צורך בשינויים מהותיים על מנת להתאים את מערכת החינוך לכל השינויים הללו. כחלק מהשינויים המהותיים הללו החלה להיות מיושמת תוכנית רפורמה, אשר יצאה אל הפועל באופן הדרגתי, החל משנת 2008. כחלק מתוכנית הרפורמה שינו לחלוטין את שיטות ההוראה המיושנות שכבר לא התאימו לעידן הטכנולוגי החדש. כחלק מאותו הקידום זכאים אנשי החינוך לצאת להשתלמויות למורים הן במטרה להתמקצע בתחומם בהתאם לאופי השינויים, והן על מנת להרחיב ידע והאופקים בכדי לא להיוותר מאחור בכל הקשור לעידן הטכנולוגי החדש. באמצעות השתלמויות מורים נחשפים המורים ושאר עובדי ההוראה לאופקים חדשים שבדרך כלל אינם נחשפים אליהם במסגרת עבודתם בהוראה, כמו אומנות, קולנוע, שיטות לימוד ממוחשבות וכדומה.

 

מטרות ההשתלמויות למורים

ההשתלמויות למורים ועובדי ההוראה אינה מצריכים נטישת מערכת החינוך, ואל הקורסים והסדנאות במסגרת ההשתלמויות למורים ניתן לגשת תוך כדי העבודה במוסד החינוכי באופן גמיש, או לחלופין במהלך שנת שבתון. בנוסף להעשרת הידע והרחבת האופקים הן בהיבט המקצועי והן בהיבט הכללי, מעניקות ההשתלמויות למורים ועובדי ההוראה חלון הזדמנויות להסבה מקצועית לכיוונים חדשים ומרתקים. מורים לא מעטים מנצלים את שנת השבתון על מנת לצאת להשתלמויות הללו, המקנות הטבות שכר ומכונות גמול השתלמות. קיימים, כאמור, שני מסלולי בחירה כאשר לכל איש הוראה ניתנת ההזדמנות לבחור להשתתף בקורסים מקצועיים או בקורסי העשרה, כאשר כל הקורסים נבנים בהתאמה אישית באמצעות אנשי מקצוע לצרכים חינוכיים, ומעבירים באמצעות צוותים אקדמיים פרקטיקה עם ידע תיאורטי.

 

גמול השתלמויות למורים

לא כל הקורסים מוכרים עבור גמול ההשתלמות. בטרם בוחרים לגשת אל ההשתלמויות למורים יש להגיש את הבקשה בנהלים המקובלים, על מנת לקבל את האישורים הנדרשים לכך. במידה וישנו אישור, הקורסים במסגרת ההשתלמויות למורים ועובדי ההוראה יעניקו תגמולים אשר יבואו לידי ביטוי בהטבות שכר מצטברות וקידום מקצועי, וזאת על מנת לתמרץ את אנשי ההוראה להרחיב את אופקיהם. הסדנאות והקורסים נבחרים מתוך רשימה ארוכה ומגוונת, כמו לדוגמה קורסים המתמקדים בשיטות חינוך חדשות בתחום החינוך המיוחד, קורסים בתחום המחשוב על מנת להקנות כלים נוספים באמצעי ההוראה הממוחשבת, סדנאות אומנות וכדומה. גם לימודי תואר ראשון או שני נחשבים כלימודים המקנים זכות לגמול השתלמות, זאת בתנאי שלימודי התואר הם בעלי צביון חינוכי או טיפולי.

 


אודות מחבר המאמר

פורטל השתלמויות - פורטל ההשתלמויות למורים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.