אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אופניים החשמליות - מה זה בדיוק אופניים חשמליות?

מאמר זה עוסק בהגדרה ובהסבר על מה הם אופניים חשמליות וכן במידע נוסף שמאפשר להבין את כלי התחבורה הזה.

 

הגדרת האופניים החשמליות:

אופניים חשמליים הם סוג של כלי "היברידי" (כמו בפרסומות לאחד הבנקים, או המכוניות המפורסמות של הונדה וטויוטה) שמשלב הנעה (והנאה) חשמלית עם אופניים רגילים מצד אחד, אום הם גם כלי תחבורה עצמאי של ממש, ודורשים התייחסות מיוחדת ורכיבה מותאמת מצד שני.

כדי להבין מהם האופניים החשמליות צריך להיכנס קצת לעובי הקורה.

כדי להתחיל להבין בדיוק מה הוא אופניים חשמליים, אתה צריך להתחיל עם האופניים הבסיסיים שלך. שום דבר לא מסובך. האופניים שלך קלסיים, עם מספר שמרני של הילוכים קדמים ואחוריים (שלושה מקדימה ועוד 7 מאחורה הם 21=3*7 הילוכים ברוב אופני ההרים).

עכשיו, תוריד את ההילוכים הקדמיים ותוסיף שלושה דברים: מנוע חשמלי לאופניים, סוללה ובקר שמפעיל ומווסת את הכח ואת הסיוע חשמלי. עם שלושה פריטים אלה, יש לך את הבסיס של אופניים חשמליים.

אופניים חשמליות הם בעיקרון אופניים רגילים שמצוידים ברכיבים חשמליים. אופניים חשמליים יפעלו קודם כל כרגיל כרגיל כמו אופניים רגילים.

באופניים חשמליות ניתן לדווש כמו באופניים רגילים, לטפל כמו באופניים רגילים, ובדרך כלל אופניים חשמליות ישתמשו (פרט לחלקים החשמליים) באותם חלקים זהים לאופניים רגילים.

האופניים החשמליות ישמשו וייחשבו מבחינה חוקית כאופניים, לא כמו אופנוע (כל עוד הם עומדים בתקן האירופי EN-15194  היחיד הקביל בישראל שאומר מהירות עד 25 קמ"ש ומנוע עד 250 וואט), והמערכת החשמלית נועדה להעצים את כוח האדם ולא להחליף אותו לחלוטין ברמת העיקרון.

כאמור, המטרה היא לא לנסוע במיוחד במהירויות גבוהות אלא שהנסיעה תהיה קלה ונעימה הרבה יותר.

סגנונות של אופניים חשמליות

אופניים חשמליות מגיעים במגוון של סגנונות. בדיוק כמו אופניים רגילים, יש מסגרות בגדלים שונים שיתאים לגדלים שונים של הרוכב, כמו גם לסגנונות הרכיבה.

לדוגמא יש אופניי עיר (מכונים אופני נשים), יש אופני הרים (שמגיעים ללא סבל, עם מרכז אופניים גבוה וצמיגי שטח), ויש אופני עיר מתקפלים בגודל סטנדרטי של 20" (האופניים הנמכרות ביותר), ולבסוף יש את האופניים המיוחדות שמתקפלות למיימדים קטנים במיוחד ומיועדות בעיקר לשימושים בתחבורה הציבורית.

 

אופניים חשמליים גם שונים כשזה מגיע למערכת החשמלית – כלומר למנוע הסוללה והבקר, ויש כמובן גם אופניים חשמליות שאנשים בונים לבד או בסדנאות לבניית אופניים

מנוע – בעבר לאופניים החשמליות היו מנועים חיצוניים המונעים עלי ידי שרשרת שיושבים על הקרנק (מתחת לפדלים) או בחלק האחורי של המנוע.

זה היה לפני שהיה תקן מחייב שהפך את האופניים החשמליות לחוקיות. לאחר התקן לרוב האופניים יש מנוע פנימי, שבו המנוע ממוקם בטבורו של הגלגל הקדמי או האחורי. כאשר המנוע ממוקם במרכז הציר, הוא מציע חבילה יעילה יותר, וגם האופניים בולטות יותר כחשמליות, פרט לסוללה. התקן כאמור אומר מנוע של 250W

הסוללה - אופניים חשמליים בדרך כלל משתמשים באחד משלושה סוגים של סוללות: סוללות עופרת חומצה, סוללות ניקל מטאל הידריד, או סוללות ליתיום יון. אופניים חשמליים מודרניים יותר משתמשים בסוללות ליתיום או NiMH ונכון להיום רוב האופניים החשמליות שנמכרות בישראל אכן משתמשות בליתיום. מומלץ לרכוש אופניים עם סוללות 36V כיוון שיש להן יותר אמפר (יותר "דלק" בסוללה) מסוללת 24V  והן גם יותר איכותיות בעיקרון.

הפעלה – דרך הבקר ניתן להפעיל את האופניים או באמצעות פדל אסיסט (מנוע עזר לדיווש), או באופן עצמאי – מצערת הפעלה ידנית.

לרוב האופניים יש במערכת השליטה על הכידון גם אפשרות לקבוע כמה סיוע תקבל מהמנוע/סוללה/בקר – הרבה, בינוני או מעט (חסכוני).

כיצד תדע איך לבחור את האופניים החשמליים הטובים ביותר עבורך?

בעיקרון פרטים אישיים רבים, שימושים רלוונטיים וגם ההעדפות צריכים להיות בבסיס ההחלטה שלך.

אם תבחן את השימושים והמטרות ואת הנתונים האמיתיים של האופניים החשמליות תוכל לקבל החלטה נכונה.

סיכום

באופן כללי, אופניים חשמליים הם פשוטים לשימוש, לרכיבה ולתחזוקה.

הן דורשות תחזוקה מועטת מאד, הן משמשות , למגוון מטרות, החלו מנסיעות מאמץ ועד לרכיבות כיף ופנאי טהור. הם מושכים אליהם רוכבים מכל הרקעים.

אנו מקווים שעתה אתה מבין טוב יותר מהם אופניים חשמליות וממה הן מורכבות, ומאחלים לך רכיבה טובה ובטוחה.

 

תגיות:

אופניים חשמליות, אופניים חשמליים, אופנים חשמליות, אופניים חשמליות מחיר, אופניים חשמליים חשמליות, אופניים חשמליות למכירה

על הכותבים

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות ואופנים חשמליות מיוחדות וקלנועיות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן, מדריכים לאופניים חשמליות מחיר ועוד 


אודות מחבר המאמר

על הכותבים

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות ואופנים חשמליות מיוחדות וקלנועיות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן, מדריכים לאופניים חשמליות מתקפלות ועוד 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.