אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האפשרות היחידה ללמד את ילדי הגן

חוגי החיות חייבים לשלב עצמם בתוך התוכנית הלימודית של גן הילדים ולא להסתפק בצד הפשוט והבסיסי של לימוד פרטים על בעל החיים. פעילות חוג חיות ייחודי צריכה לשלב מבט גני ,ילדותי ובעל ערך מוסף לכל פעילות. נהוג ללמד בפעילות על ארנב במיוחד על זריזותו,קפיצותיו,אוזניו וזנבו הקטן.חוג חיות תבונתי שלכם למדו על אומץ על פחדנות ואחריות של הארנב. נהוג ללמד בפעילות על הצב במיוחד על שריונו והליכתו הכבדה. בחוג חיות שלכם למדו על סבלנות,עיקשות,שקדנות וחריצות. חוגי החיות נועדו להביא לילדים עוד דרכים ללמוד על עולמם ולרכוש כישורי חיים,ולא תמיד רק לקבל עוד ועוד מידע טכני.  בחיי היום יום בבית,בגן בסביבת ציוד לגני ילדים כמו מצנח פעילות ,הילד נקלע למצבים שבהם עליו לבחור מבין אפשרויות שונות,לעתים קשה לו להחליט ולעתים לא, לעתים הוא משהה את החלטתו ולעתים מתעלם ממנה.בחוג החיות יש לכם אפשרות לשלוף פעילות שתרתק את הילדים,תלמד אותם ותביא אל גן הילדים נושא מדליק להתעסק איתו במשך השבוע.לחוג החיות יש את האפשרות האמיתית להגיע אל נושא מסוים בעזרת אמצעי המחשה חי.(בעל החיים)ערכו פעילות חוג חיות שבמרכזה שימו חיה מבולבלת שלא יכולה להחליט מה היא אוכלת.ספרו עליה והדגימו לילדים סיטואציה,שהחיה מנסה להחליט מה לאכול ממגוון סוגי מאכלים ולבסוף היא בוחרת לאכול רק מה שמתאים לה.לאחר מכן ספרו סיפור אישי על קושי בבחירה שיש לכם ולאחר מכן רצוי שמדריך חוג החיות  יסב את תשומת לב הילדים למצבי בחירה יום יומיים שלהם  ולסיבות בחירתם,למשל:במשחק- מדוע בחרתם לשחק דווקא במשחק זה ? תשובות אפשרויות: כי כיף לי לשחק במשחק הזה, כי אני תמיד מנצח במשחק הזה, כי אני אוהב לשחק עם רן במשחק הזה וכדומה .בבית- מדוע בחרתם דווקה בגד זה? תשובה אפשרית: כי קר בחוץ,כי אי אוהב מכוניות ועל החולה שלי מצויירות מכוניות,כי יש לי היום יום הולדת ובחרתי בגדים חגיגיים וכדומה.בארוחת הגן- מדוע הבאת כריך מרוח בשוקולד ? תשובות אפשרויות: כי אני אוהב ממרח שוקולד,כי אמא מרחה לי,כי זה מתוק,כי זה טעים וכדומה.במפגש- מדוע בחרתם לשבת דווקא במקום זה ? תשובות אפשרויות,כי גיא חבר שלי,כי לא היה מקום אחר,כי מכאן אני קרוב לחצר,כי אני קרוב אליך,כי לנועה יש יום הולדת וכדומה.הינה דוגמא לפעילות מיוחדת בחוג חיות שהילדים ילמדו לעשות בחירה נכונה ומהירה.הפעילות בחוג החיות יכולה להיעשות בקבוצות או במפגש. המדריך: יש מצבים ודברים שאנחנו בוחרים בעצמנו ויש שאחרים מחליטים עבורנו, מהם ?  מדריך חוג החיות מסמןעל לוח גדול טבלה, בצד אחד יש לרשום- "דברים שאני בוחר\ת בעצמי בגן" ומצד שני " דברים שהגננת,סייעת בוחרת עבורי".בכל צד בטבלה נדביק תמונות המתארות סיטואציות.שימו לב: מדריך חוג החיות וגם הגננת יכולים ללמוד פרטים רבים,על דרכי עבודתם בתחום ואפשרויות הבחירה שהיא נותנת לילדים במצבים שונים בגן. אפשר לשלוח דף "חוג חיות" מעין זה הביתה ובו ייכתב דברים שאני בוחר בעצמי בבית ודברים שבוחרים בשבילי.ואז לבקש מההורים לרשום את דברי הילדים, הילדים יחזירו את הדף לגן והגננת תוכל לקרוא בקול רם את תשובותיהם. בפעילות חוג חיות הבאה, ערכו דיון  בעקבות הדפים,יוכלו הילדים לגלות שיש ילדים שבוחרים אותם הדברים ויש הבוחרים דברים שונים וכן שגם החלטות ההורים לא תמיד זהות. למשל- יש המחליטים מה ילבש ילדם ויש הנותנים לילדם להחליט,יש המחליטים על הכיבוד ליום ההולדת של הילד ויש הנותנים את הבחירות לילדים.את כל הגישות הללו יש לכבד וללמד.


אודות מחבר המאמר

רעיון בקרטון- ציוד לגני ילדים. ערכות הפעלה עם מערכי שיעור להפעלה ע"י הגננת. כל ערכת הפעלה מקיפה נושא אחד ומלאה בשלל ציוד,לוחות תוכן,לוחות הפעלה,הפעלות מגוונות, וחוברת הוראות הפעלה לגננת עם כל השירים והרעיונות. חוגים לגני ילדים:חוג חיות,חוג אנגלית,חוג חשיבה מתמטית.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.