אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אויב מבית

מאת : רוני נגר – חוקר פרטי

הסיפור הינו אמיתי לחלוטין – שמות המעורבים והמקומות שונו ע"מ למנוע זיהוי

לדני ורעייתו אירית היה בית קפה מהודר ויפה באחד מרחובותיה המרכזים של תל – אביב . סלבריטאים שונים ומשונים מהברנז'ה נהגו לפקוד את בית הקפה בעיקר בשעות הבוקר והערב המאוחרות , מרבית הלקוחות היו קבועים ולבני הזוג הייתה עדנה כלכלית בניהול בית הקפה . 

אירית ניהלה בפועל את העובדים והמלצריות והייתה מופקדת על הנהלת החשבונות ואילו דני עזר בניהול והיה יוצא הרבה לפגישות עם ספקים ואחראי על השיווק והרכישות .

את דני הכרתי כשביקש ממני להתקין ארבע מצלמות גלויות במקום , מעל לקופה , בדלת הכניסה , ברחבת השולחנות ובמטבח מאחור , המצלמות היו מחוברות למחשב אשר הקליט את הנעשה במקום עשרים וארבע שעות ביממה כשדני מידי פעם בשעות הערב היה צופה במה שנעשה יום או יומיים קודם לכן.  

כשנה לאחר שהתקנתי את המערכת , קרא לי דני וסיפר כי לאחרונה שם לב כי בעת שהוא מביט במסך המחולק לארבע ורואה בו זמנית את הנעשה בכל המקומות ,רעייתו נעלמת מאזור פנים בית הקפה ובאותו הזמן גם הטבח הראשי , נעלם משטח המטבח המצולם , וכשאחד חוזר למסך לאחר מספר שניות השני מופיע גם .

" אבל כולם יודעים שיש מצלמות והכול מוקלט " – אמר דני .

" כן , בגלל זה הם מקפידים שלא להראות יחד במקומות המצולמים , אם בכלל יש משהו ביניהם " – עניתי לו .

" אני מקווה שאני מפנטז וזה בכלל די אקראי כל העניין הזה שהם נעלמים באותו זמן "  – אמר דני .

"אני דווקא די חושש , היות ומדובר ביותר מידי היעלמויות משותפות בכדי שזה יהיה מקרי וכל הכבוד שהעין שלך הצליחה לצוד את העניין בשחזור של הצילומים " – אמרתי והצעתי לו להתקין שתי מצלמות סמויות בשני המקומות אשר עדיין לא "מכוסים" בבית הקפה , הכוונה למשרד ולמחסן הקטן מאחורי המטבח .

עוד באותו הלילה לאחר שבית הקפה נסגר , התקנתי את שתי המצלמות הסמויות אשר חוברו למערכת הקלטה קטנה בגודלה אשר הוסתרה בתעלות המיזוג . כשבוע לאחר מכן צפינו בהקלטות ולהפתעתנו , רעייתו והטבח לא נראו במשרד או במחסן היכן שהותקנו המצלמות הסמויות , לא ביחד ולא לחוד , אבל כן נראו נעלמים שוב כל אחד מאזור עבודתו .

לאחר ניתוח העניין אמרתי לו כי ישנה מצלמה מעל הכניסה לבית הקפה והם לא נראים יוצאים משם , לכן כנראה שהם נעלמים החוצה דרך הדלת האחורית , זו הברירה היחידה שישנה ולכן כדאי למקם תצפית של חוקר פרטי על החצר האחורית בכדי לראות מה מתרחש . 

הכנסתי טנדר ישן לחצר האחורית של בית הקפה ועסקים נוספים אחרים , והרגלתי את באי המקום לטנדר , ולאחר מספר ימים חוקר התחמק פנימה לארגז האחורי בטנדר כשהוא מוכן לצילום וכך החלפנו משמרות בין החוקרים . 

כמו תמיד, תפקידו של חוקר פרטי מנוסה וטוב מצריך בעיקר סבלנות – שבדרך כלל משתלמת. כעבור יומיים בשעה שלש בצהריים , בית הקפה לא היה עמוס במיוחד ודני נסע לסיבוב הספקים היומי שלו , נראתה רעייתו יוצאת מהדלת האחורית של בית הקפה , חוצה את החצר ונכנסת למבנה אשר שימש כשירותים לבית מלאכה לאומנויות ששכן בסמוך .

פתחה את דלת השירותים במפתח שהיה ברשותה , נכנסה , סגרה על עצמה וכעבור מספר שניות ממש , יצא הטבח , ניגש למבנה השירותים , מלמל משהו לעבר הדלת , פתח ונכנס פנימה גם הוא .  מדובר במבנה קטן עם דלת אחת ותא אחד בלבד של שירותים ושניהם בפנים בתוך התא הקטן כך שהתשובה לתעלומה ברורה כשמש בשעה שלש בצהריים.

כמובן שהחוקר תיעד הכול מתוך הטנדר במצלמת וידאו וכשהצגתי לבעלה את הראיות , הוא " התפרק " לגמרי לחתיכות היות וגם חיי המשפחה שלו נהרסו וגם לא יוכל לקיים את העסק ביחד עם רעייתו , לכן הכול נראה לו שחור לגמרי . 

דני ביקש ממני להתקין מצלמה סמויה בתוך השירותים שרעייתו והטבח נכנסו אליהם , אמרתי לו כי לא ניתן מבחינה חוקית היות ומבנה השירותים אינו בבעלותו וזו הסגת גבול וחדירה לתחום הפרט , אך לדעתי מספיק במה שצילמנו ואין צורך להביך את כל הצדדים יתר על המידה , כולל את עצמו והיא לא תוכל להכחיש את הראיות .  

דני שמר על איפוק יום או יומיים והושיב את רעייתו לשיחה בשעה אחת וחצי בלילה לאחר שהלך אחרון העובדים ולא היה איש במקום , אני ישבתי ברכב במרחק מה מהמקום, זאת לבקשתו היות והכרתי את שני בני הזוג ולמקרה שיצטרך חיזוקים נוספים . השיחה איתה הייתה מוקלטת בהמלצתי כדי שלא תתלונן אי – פעם כי הוא איים , סחט אותה או כל דבר אחר היות ולא ניתן לדעת כיצד יתגלגלו הדברים.  

להפתעתי דני היה מאופק והיא הודתה בכל מיד , פרצה בבכי ואמרה כי תסכים לכל החלטה שלו והיא אינה מעוניינת לפרק את הבית היות ומדובר במשהו פיזי והמעידה שלה לא הייתה רגשית ולטבח אין משמעות רגשית בעיניה , אך את דני זה לא עניין כל כך . דני פעל מתוך שיקולים קרים כמו שהיה רגיל בעסקים , כאילו התעורר מהכאוס בו נמצא , קרא את המפה וידע לאן פניו מועדות .

את הטבח הוא פיטר מיד ואף שילם לו את הפיצויים כחוק , ביקש להתגרש מרעייתו ולחלק את הרכוש הפרטי ואירית לא הערימה כל מכשול בעניין זה .

כיום , חצי שנה לאחר המקרה , שני בני הזוג התגרשו ושניהם עובדים באותה המתכונת בדיוק , באותו בית הקפה , היות ולאחר מחשבה מעמיקה שניהם הבינו כי אם יוותרו על העסק והמוניטין רב השנים , שניהם צפויים לקריסה כלכלית אשר אינם מעוניינים בה ולירידה ברמת החיים ויותר גרוע , שני ילדיהם יסבלו מכך גם כן , לכן הבינו כי בעצם יש להם אינטרס משותף והרצון לחיות ולהתפרנס ברווחה גובר על כל עניין רגשי , וכך נעשה .  


אודות מחבר המאמר

רוני נגר הוא הבעלים והמנהל של משרד חקירות - "מדור - חקירות וייעוץ בטחוני". שירת שנים רבות במשטרת ישראל כראש צוות במחלק בילוש ומודיעין במחוז ת"א וכן בצוות חקירות מיוחד ( צח"מ ) לפשעים חמורים. במקביל הוסמך כחונך לבלשים ושוטרים חדשים.בעל רשיון חוקר פרטי ורשיון ניהול משרד חקירות וכן מוסמך מטעם משרד המשפטים לאמן ולהכשיר חוקרים מתמחים.מומחה בתחום חקירות מבצעיות , מעקבים , חקירות בכיסוי וכן בייעוץ בטחוני למניעת פחת בחברות וארגונים והפעלת קציני בטחון.

בעלים ומנהל של " חקירות דוט קום " , פורטל החקירות הפרטיות היחיד בישראל ובו מרבית המידע בנושאי החקירות ,פורומים וחדשות בתחום. 

מרצה וכותב מאמרים מקצועיים וסיפורים בנושאי פשיעה , משפט , חקירות פרטיות לעיתונים ואתרי אינטרנט שונים. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.