אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב פנים ותאורה

בשנים האחרונות עלתה המודעות להשפעות הפסיכולוגיות של התאורה על בני הבית ומבקריה. תכנון מוקדם ונכון של גופי התאורה יאפשר להשלים את מראה הבית, ולהקנות לו את האווירה שהדיירים מבקשים.

בעבודה שלי מול הלקוחות, תפקידי כ מעצבת פנים להתייחס לתכנון התאורה בשלבים מוקדים של תכנון הבית, עוד בטרם יצאו תוכניות העבודה לקבלן.

את התאורה אני מחלקת לשני סוגים: תאורה פונקציונאלית ותאורת אווירה.

לכל חלל אנו נתאים תאורה אחרת בהתאם לפונקציה שהוא משמש תוך התייחסות לתאורה דקורטיבית ותאורת אוירה בחלל, לדוגמא: במטבח אני אדאג לתאורת עבודה ותאורה מרכזית שהן התאורה הפונקציונאלית, ומעל האי ניתן לשלב גם תאורה פונקציונאלית וגם תאורה שהיא דקורטיבית. את התאורת אוירה במטבח ניתן לשלב בהיקף הקירות או בארונות מטבח העליונים.

התאורה הדקורטיבית משלימה את המראה והסגנון של הבית, לתאורה זו נבחר חומרים ומראה בהתאמה לסגנון הנבחר.

ב עיצוב בתים פרטיים בחלל בנאלי ומשעמם התאורת אוירה יכולה לעשות עבודה עיצובית משמעותית באמצעות משחקי אור וצל, יצירת אוירת דרמה או הדגשת אלמנטים אסטטיים.

ב עיצוב דירות לתאורה יש משמעות רבה היות והיא יכולה לתקן טעויות או לתת אשליה ליצירת חלל גדול ומרווח יותר או תקרה גבוהה יותר.

בתכנון ועיצוב נקודות חשמל בבית יש להתייחס לסוגי הנורות, כיום ישנו מבחר מבחר גדול של נורות חסכוניות שבטווח הקצר עולות יותר, אך בטווח הארוך חוסכות. כמו כן, יש להתייחס לטמפרטורת הנורה, מאור לבן או חם, טמפרטורת הנורה תשנה את גווני החלל ואת האווירה.

בנוסף לכך, יש להתייחס גם למתגים ולנקודות שליטה נכונה על הגופים שמיקמנו בבית.

בסיכומו של דבר, תהליך מובנה ונכון עם מעצבת פנים, יכלול גם תוכנית נקודות חשמל להשלמת המראה המעוצב וההרמוני של ביתכם.

 

נמאס לך לחפש מעצבת פנים? התקשר/י עכשיו: 052-8287245

www.home-designer.co.il


אודות מחבר המאמר

ליעד רוזנברג, סטודיו לעיצוב פנים- 052-8287245

www.home-designer.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.