אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עורך דין גירושין

כאשר בני זוג נשואים או אחד מהם מחליטים על פירוק המשפחה, מומלץ לפנות אל עורך דין גירושין מוקדם ככל שניתן. מדובר בהליך מורכב וארוך ועזרתו של איש מקצוע בנושא היא חיונית.

תפקידיו של עורך דין גירושין

גירושים הם תהליך מורכב ובדרך כלל קשה רגשית לשני המשתתפים, במיוחד כאשר ישנם גם ילדים. תמיד מדובר בקונפליקט, ובחלק מהמקרים מרגיש כל אחד מבני הזוג שהאדם הקרוב ביותר הפך בין רגע לאויב מספר אחד. במצב הזה של סערת רגשות פנייה אל עורך דין גירושין תעזור לשמור על קור רוח ולפעול במהירות וביעילות לשמירה על האינטרסים של כל צד.

עורך דין גירושין יכול לסייע במספר אופנים. ראשית כל, עליו לבחון את כל הנתונים המוצגים לו ולגבש עבור הלקוח אסטרטגיית גירושין ברורה. עליו להבין מהן העדיפויות של הלקוח: משמורת על הילדים או זכויות ביקור, חלוקת רכוש מסוימת, או אולי סיום מהיר ככל הניתן של הפרוצדורה. האסטרטגיה הכללית שעל עורך דין גירושין לגבש צריכה להשיג את מירב המטרות שבעדיפות העליונה תוך ויתורים בנושאים החשובים פחות.

מרבית המומחים ממליצים על פנייה אל עורך דין גירושין בשלב מוקדם ככל שניתן. לעתים כדאי לפנות אל עורך דין גירושין עוד לפני השיחה המכריעה עם בן או בת הזוג. בחלק מהמקרים – למשל כאשר מדובר בבגידה -  יעסיק עורך דין גירושין משרד חקירות להשגת ראיות, ולכן עדיף לא ליידע את בן או בת הזוג בכוונותיכם. בהמשך, ייצג עורך הדין את הלקוח בדיונים בבתי משפט להשגת המטרות שנקבעו.

אם מדובר בגירושין ללא מחלוקות מהותיות בין בני הזוג, ניתן להיעזר בעורך דין גירושין רק לצורך ניהול הפרוצדורה, ובמקרה כזה יכול עורך דין אחד לייצג את שני הצדדים. בחלק מהמקרים עורך דין גירושין יכול להציע למתגרשים גם טיפול זוגי שעשוי לעזור למנוע את פירוק המשפחה.

לסיכום, עורך דין גירושין עוסק במגוון תחומים הקשורים לדיני משפחה ומטפל באחד התהליכים המורכבים ביותר של המשפט האזרחי. עליו להוביל את הלקוח במבוכי הבירוקרטיה, לנהל עבורו את הקרבות בבתי המשפט, ולהדריך אותו לכל אורך הדרך.


אודות מחבר המאמר

משרד עורכי דין צבי טהורי מטפל בנושאים משפטיים הקשורים בתחומים: נדל"ן, מקרקעין, דיני משפחה, דיני חוזים ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.