אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה אפשר לעשות נגד תולעי עץ?

על מנת להתמודד עם תולעי עץ לא צריך לקרוא למדביר, אפשר לעשות זאת גם בעצמכם.

השקעה לעתיד

כל נגר חובב או מקצוען יודע, כמו גם רבים אחרים, כי לצד היתרונות הרבים שמגיעים עם השימוש בעץ טבעי ישנם גם חסרונות, כמו במרבית הדברים בחיים. תולעי העץ נחשבות לאחד מהאויבים העיקריים של העץ הטבעי (להשלמת הקריאה בנושא).

חשוב לציין, כי העץ הטבעי אשר משמש את תעשיית העץ בארץ עובר טיפול הדברתי מונע נגד מזיקים שונים, בכלל זה גם נגד תולעים (אפשר גם לעשות זאת בעצמכם, למידע מורחב). למרות זאת, האפשרות כי התולעים יימצאו את דרכן אל העץ שבביתכם עדיין קיימת. אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

הכתובת שעל הקיר

גילוי התולעים בזמן מאפשר מתן טיפול הולם לבעיה, מבלי שתצטרכו לוותר על פריטי העץ הנגועים. עם זאת גילוין אינו פשוט כפי שאולי חשבתם, ויש צורך להיות מודעים לסימנים המרמזים על קיומן של התולעים.

התולעים מכרסמות את העץ תוך שהן יוצרות רעש חרישי, אשר תוכלו לשמוע לרוב בשעות הלילה המאוחרות, בהן השקט שורר סביבכם. בנוסף, כתוצאה מכרסום העץ מותירות אחריהן התולעים אבקה הנראית כמו טלק המתפזרת לרוב על הרצפה סביב העץ. עוד סימן הם החריצים והחורים שיוצרות התולעים בעץ.

אז מה עושים?

עם גילוי התולעים יש למהר ולטפל בבעיה. אך בעוד בעבר הייתם נדרשים להזמין מדביר ובעקבות זאת לפנות את הבית (עוד הוצאה בפני עצמה), כיום יש דרך יעילה, מהירה וזולה לפתור את הבעיה.

כיום די לרכוש ספריי נגד תולעים. הספריי מכיל חומר רעיל אותו יש להחדיר בין פעמיים לשלוש אל החורים שיצרו התולעים בעץ. החומר יחלחל בתעלות התולעים עד שיגיע אל מקום מושבן ויביא לפתרון הבעיה.

בנוסף לאופציה הפרקטית, תוכלו ליהנות כיום מאפשרות יצירתית להתגבר על בעיית התולעים, כאשר אלו תוקפות את העץ של דלתות הבית, דלתות המטבח (מעוניין בפרטים נוספים?), דלתות המזנון, דלתות הארונות (לפרטים נוספים על הדלתות, עוד על נושא זה) וכל דלת אחרת.

שניים במחיר אחד

תולעים שפוגעות בדלתות אינן מחייבות את החלפת הרהיט כולו, אלא די בהחלפת הדלתות בלבד (אפשר גם לעשות זאת בעצמכם, מעוניינים ללמוד איך? לקריאה נוספת). הפתרון פופולארי לא רק בגלל שהוא חוסך באופן משמעותי בעלויות, אלא גם כי הוא מעניק הזדמנות לשדרג את העיצוב הקיים מבלי להיכנס לשיפוץ מיותר.

העמידות הגבוהה של העץ הטבעי הופכת אותו לחומר אידיאלי לבניית מטבחים וארונות האמורים ללוות אותנו לאורך שנים. אך מטבע הדברים השימוש הרב בדלתות הארונות מביא להתבלותן המהירה, בעוד הרהיט עצמו נותר תקין לגמרי.

דלתות מותאמות אישית לצרכיכם תוגלו למצוא בחברות שונות ונגריות פרטיות. המבחר רחב ומאפשר לכם לבחור את החומר ממנו עשויה הדלת, את הדוגמא והציפוי, את הגודל וכן הלאה. התוצאה היא רהיט חדש לגמרי מבלי שהייתם צריכים להשקיע זמן וכסף רב שלא לצורך.

עכשיו גם אתם יודעים

אם  כן, אל תמהרו להיפטר מרהיטי העץ גם אם גיליתם שיש בהם תולעים. בקרו באתר אבי פורמייקה ולימדו עוד על הדרכים לשים סוף לבעיה ואולי אף ליהנות מרהיטים  משודרגים באותה ההזדמנות.


אודות מחבר המאמר

אבי פורמייקה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.