אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה זה חתימה אלקטרונית?

חתימה אלקטרונית

בעולם שבו אנחנו חיים את החיים בצורה מהיר והוא משתנה בלי הרף, כל רגע קטן הוא לעיתים קרובות מאוד חיוני לפתרון של בעיות. אין זמן לדברים פחות חשובים אשר אנחנו נתקלים בהם בכל יום שעובר. חתימה אלקטרונית זהו חידוש מאוד שימושי אשר מונע מההמתנה המעצבנת הזאת שצריך לחכות על מנת לחתום על פיסת נייר, לפעמים החלק הקטן הזה יכול להוות מכשול בזרימה התקינה של החיים האישיים לכן יותר ויותר אנשים מעדיפים ומאמצים את הפתרון של החתימה האלקטרונית.

איך עובד התהליך של החתימה אלקטרונית?

תהליך החתימה הוא מאוד פשוט, זה דורש שני דברים עקריים בלבד. התקן או פנקס ללכידת החתימה ועט החתימה אשר מעביר את הפלט לתוך המתקן אשר קולט את החתימה. לאחר שהחתימה נקלטה היא נסרקת ומועברת לתוך מסמך אשר דורש חתימה באותו רגע. היתרון הענק בחתימה אלקטרונית היא כי הנוכחות הפיסית לא תהיה הכרחית על מנת לחתום על המסמך.

תהליך לכידת החתימה הוא גאוני ופשוט אתם תהיו מופתעים לגלות איך רעיון פשוט יכול  להוות פריצת דרך. תהליך הקלט נקלט על ידי התקן לכידה אשר ממיר את החתימה הרגילה מקבל את הפרטים ומעבד אותה לצורה דיגיטלית, לאחר מכן החתימה מוכנה לשימוש שוב פעם אם יש צורך והיא מאוחסנת במחשב.

משטח ללכידת חתימה הינו מוצר מפורסם ופופולארי בקרב המעצבים אשר משתמשים בו לעיצוב או לציור. הוא אינו שונה מפיסת נייר אשר צריך לכתוב עלייה המשטח משתמש בעט מסויים אשר קולט את פרטי החתימה ומעביר את הפלט למשטח. המשתמש חותם על המשטח וכך היא עוברת לזיכרון במחשב וכל פעם כאשר צריך חתימה המשתמש צריך לאשר אותה.

הבעיה הגדולה והרצינית ביותר הקשור לחתימה אלקטרונית זהו הנושא של גניבת זהות, כאשר חברה מספיק רצינית ושומרת על המאגר נתונים שלה מאובטח הבעיה יכולה להיפתר במהירות ובקלות. ללא החלק הבעייתי של הגניבת זהות החתימה האלקטרונית יכולה לחסוך זמן מאוד יקר של מנהלים אשר צריכים לחתום על מסמכים.

לכן מנהלים יכולים להשתמש בחתימה אלקטרונית ללא הצורך להיות בקרבת מקום והם פשוט מאשרים את החתימה. באמצעות משטח הקלט אפשר לשמור על החתימה בכל צורה אלקטרונית כמובן בהסכמה מלאה עם בעל החתימה ולהשתמש בה בעת הצורך. אצל הבנקים למשל עדיין לא הוכנס הנושא לפועל אלא רק לקבוצה של לקוחות קטנים. אבל במקדונלדס זה כבר קיים.

חתימה אלקטרונית זהו העתיד החדש אשר עוזר לשמור על אורח חיים תקין ללא הצורך בלבזב זמן על הפרטים הקטנים כמו לחתום על ניירות.

 


אודות מחבר המאמר

חתימה אלקטרונית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.