אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ההבדל בין בית אבות לבית אבות סיעודי

 

 

ההבדל בין בית אבות לבית אבות סיעודי

בית אבות הינו מקום אשר בדרך כלל מזכיר לנו קונוטציה של מוסד שמציע סיוע ושירות סיעודי לאנשים קשישים אשר מתקשים לתפקד כרגיל במהלך היום ושאין להם קרוב או מכר אשר יכולים לסייע להם ולסעוד אותם, אמנם בית אבות מעניק עזרה וסיוע לאנשים מבוגרים ושירותים סיעודיים ניתן לקבל בבית אבות  אך ישנם קשישים שהם חיים בבדידות, הם נמצאים לבד בבית וכיון שכך הם זקוקים לחיי חברה ולכן הם מגיעים לבית אבות סיעודי בפרט  שבתי האבות שמים גם דגש על חיי רווחה והעלאת איכות החיים וזאת באמצעות פעילויות פנאי שבית האבות מספק לדיירים אשר נמצאים בתוכו.

פעילות פנאי – הדרך הטובה ליצירת קשרים חדשים וגיבוש חברתי

הרבה מבתי האבות מספקים פעילויות פנאי שונות אשר כוללות הפעלות אומנותיות כגון: תפירה, ריקמה, יצירות ועבודות יד וכו'. פעילויות חברתיות כמו: ערבי שירה, מסיבות, הקרנות סרטים, הרצאות ואף מסיבות יום הולדת של הקשיש אשר מוזמנים אליה בני משפחתו ודיירי המקום. משחקי שולחן או משחקי קלפים, כמו רמי וברידג' ועוד. פעילויות אלה בנויות בצורה כזו שהם מציבות אתגרים חדשים ואף פותחים בפני הדיירים תחביבים ותחומי עניין חדשים שעדיין לא נחשפו אליהם, כמו כן, הפעילויות הינן מותאמות לצרכים של הדיירים כמו פעילות גופנית אשר מתאימה לגיל הזהב והיא אינה כוללת פעילות מאומצת אשר עלולה להזיק להם ולכן בבית אבות שהדיירים שם מאד מבוגרים, הפעילויות יהיו רגועות יותר ודורשות פחות מאמץ פיזי. במרבית בתי האבות נמצא איש צוות והוא אחראי על העריכה ועל הארגון של אותן פעילויות פנאי, אותו איש צוות נמצא בקשר אישי עם הדיירים ולפי ההיכרות שלו עימם הוא מארגן את הפעילויות והתוכניות שתענה על צורך של אותם דיירים.

בתי אבות מסויימים מציעים אף פעילויות מחוץ למקום, טיולים, סיורים אך זה תלוי בתקציב שיש לבית אבות כיוון שזה כרוך בהוצאות רבות של כרטיסים, הסעות, מלווים וכו' כך או כך כל פעילות כזו או אחרת אשר מתאימה לצרכים של הקשיש, הן יסבו לו הנאה מרובה ואף יפתחו כישורים ותחומי עניין חדשים שהוא טרם נחשף אליהם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 


אודות מחבר המאמר

לפרטים נוספים

כנסו לאתר בית אבות

http://www.yad-lakashish.co.il/%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%A9%D7%99_%D7%A0%D7%A4%D7%A9.htm

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.