אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מפה טופוגרפית

מפה טופוגרפית

 

מהי מפה טופוגרפית

מפה היא שרטוט של שטח מסויים. מפה טופוגרפית היא מפה, אשר מאפשרת קבלת מידע ויזואלי של 'כיצד השטח המתואר במפה בנוי'. מפה מסוג זה מנסה להיות כמה שיותר קרובה למציאות ולתת קנה מידה אמיתי למראהו של השטח הספציפי. הערך לפיו מתבססים במפה טופוגרפית הוא קו גובה (ביחס לפני הים). במפה מסוג זה יש חשיבות רבה לקני מידה והחלקים שלה צריכים להיות מדוייקים מבחינת הפרופורציות בין השטחים השונים. מפה טופוגרפית היא מפה שבה יפורטו גם אלמנטים כמו בניינים, הרים, מקורות מים או תעלות. המפה הטופוגרפית משמשת בעיקר לתכנון עירוני אך גם לשימושים צבאיים (לצורכי ניווט למשל). כאשר אנו רוצים לתכנן תשתיות או תב"ע אנו חייבים להתייחס ולהתבסס על המפה הטופוגרפית של אותו איזור.

 

צורות תבליט מרכזיות שיופיעו כמעט בכל מפה טופוגרפית-

הצורה הבסיסית ביותר אשר תופיע במפה הטופוגרפית תהיה של הר או גבעה. איזור שכזה יוצג במפה, ברוב המקרים, כקו סגור בצורת אליפסה או עיגול. לרוב בתוכו יופיע עוד קו סגור (עיגול), אשר יסמן את הפסגה של אותו הר. כמו כן שלוחה של הרים תוצג כקו גלי או כרצף של קוים גליים. מכתש יופיע אף הוא כעיגול או אליפסה, אך ככאלה שבהם כל הכיוונים עולים (לעומת הר שבו כל הכיוונים יורדים). קיימים עוד מספר סוגים של סימונים במפה ולרוב הם יופיע במקרא של המפה לצורך התמצאות.

 

חשיבות מפה טופוגרפית-

מפה טופוגרפית חשובה למטרות שונות ומגוונות. בלתי ניתן לתכנן עיר, בניין או כל דבר שקשור בהנדסה אזרחית, או צבאית ללא מפה טופוגרפית רלוונטית של האיזור. כל תיכנון של תיור או התמצאות בשטח, מתבסס על מפה שכזאת וחשיבותה גבוהה. זאת הסיבה כי חשיבות הדיוק במפה היא גבוהה, מכיוון שכל טעות יכולה לעלות הרבה כסף למתכנן שמתבסס עליה.


אודות מחבר המאמר

רישום מקרקעין, מפה טופוגרפית, מודד מוסמך ,מפת מדידה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.