אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבה שלילית - מה טוב בה? ומה טוב יותר ממנה?

חשיבה שלילית - מה טוב בה? ומה טוב יותר ממנה?

אם נתבונן בעניין נראה, כי בחשיבה השלילית יש משהו טוב. החשיבה השלילית, מאפשרת לאדם לא להדחיק דברים קטנים, ולא להתעלם מחוסר שלמות. החשיבה השלילית, מאפשרת לאדם להיות מודע טוב יותר למצבו ולבעיות הקיימות. נכון, החשיבה השלילית עלולה לגרום לאדם להרגיש פחות טוב וכולי, אבל יש בה גם את הצדדים החיוביים הנ"ל.

ואדם שצורת החשיבה שלו נראית כחשיבה שלילית, לא עושה זאת מתוך רוע לב, ואפילו לא מתוך טיפשות. אדם שהחשיבה שלו היא שלילית, בד"כ זה בגלל שהוא לא מוכן להסתפק במשהו שהוא לא מושלם. דבר שהוא מושלם באמת, אי אפשר למצוא עליו דברים שליליים. והחשיבה השלילית, היא פשוט סטנדרט גבוה יותר, של הסתכלות על המציאות.

אלא מה? שלחשיבה השלילית יש גם את העלות שלה. דהיינו בד"כ היא גורמת לאדם להיות פחות מרוצה מהמציאות, וגם מסתירה ממנו דברים חיוביים וכולי. אז מה עושים?

תשובה: קיימת חשיבה טובה יותר מאשר חשיבה שלילית, והיא, השלמות של החשיבה השלילית. ונסביר: החשיבה השלילית, שורשה בכך שהאדם לא רוצה להתעלם מדברים קטנים. גם אם הם קטנים ושוליים, הוא לא רוצה להתעלם משום פרט. וכמובן, יש בצורת החשיבה הזאת משהו נכון, אחרת אף אחד לא היה חושב כך.

אלא, שקיימת חשיבה טובה יותר, והיא החשיבה האמיתית. החשיבה האמיתית היא החשיבה שבה האדם רואה את הדברים כפי מה שהם באמת, ושבה הוא לא מפספס שום פרט, קטן כגדול. חשיבה אמיתית, היא לא חשיבה חיובית ולא חשיבה שלילית, אלא היא חשיבה אמיתית. חשיבה אמיתית פירושו, לא להסתיר דברים קטנים אלא להתייחס לכל דבר, אבל לעשות את זה בפרופורציה אמיתית.

חשיבה אמיתית מאפשרת לאדם, גם לא להתעלם משום פרט, גם אם הוא נראה קטן ושולי, וגם לקבל את הדברים בצורה נכונה ובפרופורציות נכונות. וכאשר האדם מתרגל להסתכל על הדברים בפרופורציות הנכונות, ולהתייחס לדברים כפי מה שראוי להתייחס אליהם, בלי להוציא את הדברים מפרופורציות, ובלי לנפח דברים, ובלי להדחיק דברים, אלא פשוט לנסות לראות את התמונה, בצורה כמה שיותר ברורה, על ידי זה הוא מקבל את הדברים בצורה טובה יותר, ולא צריך להדחיק שום דבר.

לסיכום: השורש החיובי שיש בחשיבה שלילית, הוא הרצון של האדם להיות אמיתי ולא להדחיק שום דבר. וזה כמובן טוב. אך טוב יותר, להסתכל על הדברים בצורה עוד יותר נכונה. דהיינו ללמוד לראות את הדברים כפי מה שהם באמת, ולא להוציא שום דבר מפרופורציה.

ראה גם:

* חשיבה שלילית. מהו הצד החיובי שממנו היא נובעת ?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על רצון, פסיכולוגיה, מודעות אישית, יעוץ אישי ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר חשיבה שלילית - מה טוב בה? ומה טוב יותר ממנה?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.