אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יעוץ - ממה צריך להיזהר מי שעוסק בייעוץ / חינוך?

יעוץ - ממה צריך להיזהר מי שעוסק בייעוץ / חינוך?

מי שעוסק בייעוץ אישי לאנשים, עליו להיזהר מכך, שצורת המחשבה של אלו שהוא מייעץ להם, לא תשפיע עליו לרעה.

טבע האדם הוא, שהוא מושפע מהמידע שאליו הוא נחשף. ואם האדם מסתובב בחברת אנשים שמחים, ושומע דיבורים שמחים, הדבר הזה גורם לו להיות יותר שמח. ואם האדם מסייע לאנשים שאין להם מצב רוח טוב, עליו להיות ערני לכך, שמצב הרוח האישי שלו, לא יושפע ממצב הרוח של אלו שהוא עוזר להם.

בנוסף, כאשר האדם מייעץ למישהו, הרי שבמודע או שלא במודע, הוא מכניס את עצמו במחשבה שלו, לתוך המצב של זה שמבקש ממנו את העצה, ודרך זה הוא מייעץ לו. כי כדי לייעץ למישהו, לשם כך צריך לנסות להבין את המצב שלו. וכדי להבין את המצב של מבקש העצה, לשם כך צריך לנסות לראות את המציאות, דרך העיניים של זה שמבקש את העצה. וצריך לנסות לתת לו עצה שמתאימה לו, לפי נקודת המבט של זה שמקבל את העצה.

וכאשר האדם מייעץ למישהו, הרי שהוא מנסה להבין את צורת המחשבה, של זה שהוא נותן לו את העצה. כדי לדעת מה לייעץ לו, וכדי לדעת איך להתאים את העצה שלו, לזה שמבקש את העצה. והדבר הזה יכול כמובן, להשפיע גם על זה שנותן את העצה. כי כאשר נותן העצה מתחבר לצורת המחשבה של מקבל העצה, על ידי זה לפעמים, מחשבה אחת משפיעה על השנייה.

אז מה הפתרון? מה אפשר לעשות כדי לא להיות מושפע / או להיות מושפע כמה שפחות? תשובה: שלב ראשון הוא להיות מודע לעניין הנ"ל. דהיינו, על האדם להיות מודע לעניין הנ"ל, ולהבין את מה שמתרחש בתוך המחשבה שלו, ולנסות להיות ערני ולשים לב לכך, שהוא לא יושפע ממחשבה שגויה כלשהי.

ובנוסף, קיימת גם דרך נוספת שמאפשרת לאדם לשמור על עצמו, מכל השפעה רעה של כל מחשבה רעה כלשהי. והיא, על ידי זה שהאדם מוצא את הטוב שיש בכל דבר. ונסביר: כפי שהתבאר, לכל דבר רע בעולם, יש שורש טוב. ואדם שעושה רע, הוא עושה זאת רק בגלל שהוא רוצה את הטוב. וכל רצון לא טוב שיש לאדם, נובע מכך שהאדם בתוך תוכו רוצה את הטוב. וכל מחשבה שגויה שיש לאדם, נובעת ממחשבה אחרת טובה שאיבדה את האיזון שלה.

ואם נותן העצה, יצליח לראות את הטוב שיש בכל דבר, דהיינו יצליח להבין מאיזה דבר טוב, נוצר הדבר הרע הזה, על ידי זה, לא רק שהוא לא יושפע לרעה, מהמחשבות הרעות, אלא אדרבה, הוא רק יתחזק מהן. מאחר שהוא רואה רק את הטוב שיש בהן.

וכאשר מישהו מבקש עצה מהאדם באיזה עניין. אם נותן העצה רואה ומבין, כיצד הרצון וצורת המחשבה של האדם שמבקש את העצה, כיצד הם נובעים ממשהו שהוא טוב, הרי שעל ידי זה, האדם שנותן את העצה, מבחינתו הוא תמיד מתעסק עם משהו טוב, שלא יכול להשפיע עליו לרעה.

ועיקר עבודתו האמיתית של היועץ, היא לעזור לאדם להבין את הטוב שבתוכו. ולנסות לעזור לו לראות את הטוב שיש בו, ושבגללו הוא נמצא איפה שהוא נמצא.

וכאשר האדם, מבין באמת את הטוב שיש בחברו, על ידי זה כל הצדדים מפיקים אך ורק טוב מתהליך הייעוץ.

ראה גם:

* אימון אישי. ממה ואיך צריך להיזהר מי שעוסק באימון אישי ?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על גורמים, חשיבה חיובית, איזון, מציאות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר יעוץ - ממה צריך להיזהר מי שעוסק בייעוץ / חינוך?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.