אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול במצב סיעודי- בית חולים סיעודי או דיור תומך

 

טיפול במצב סיעודי- בית חולים סיעודי או דיור תומך

החיים המודרניים נושאים בכנפיהם גם עליה בתוחלת החיים. עם זאת עלי בתוחלת החיים אינה מבטיחה איכות חיים בשנות הזקנה המאוחרות. ואכן, המצב הסיעודי עלול לפגוש קשישים רבים, וחשוב מאוד לדעת מהו אפשרויות הטיפול הקיימות. האם כדאי להפנות את הקשיש אל בית חולים סיעודי, לבית אבות סיעודי או שמא בכלל לבחור דיור תומך ?

ואכן קיימות מספר מסגרות העונות לצרכים המתעוררים במצב זה.

1.    טיפול סיעודי במסגרת ביתית.

טיפול סיעודי במסגרת ביתית מתאפשרת על ידי שכירת מטפל שיהיה צמוד לקשיש 24 שעות ביממה. אפשרות זו אומנם מותירה את הקשיש בסביבתו הקרובה והמוכרת, אך חסרונה הוא תלות מוחלטת במטפל אחד אשר קשה לפקח עליו. כמו כן, קיים קושי לעקוב אחר מצבו הרפואי של הקשיש, והוא גם אינו מקבל טיפולים משלימים היכולים לסייע לו.

2.    טיפול במסגרת בית אבות סיעודי או דיור תומך

טיפול במסגרת בית אבות סיעודי או במסגרת דיור תומך הניתן במסגרת דיור מוגן, נותן מענה טוב יותר לקשיש הסיעודי. עם זאת, חשוב לדעת כי דיור תומך מתאים בעיקר לקשישים במצב סיעודי חלקי. הללו יקבלו את העזרה לה הם זקוקים, אך בדרך כלל לא יזכו בטיפול צמוד לאורך כל שעות היממה. כמו כן, העובדה כי תומך מהווה חלק מפרויקט דיור מוגן, הרי שבמקום מתגוררים גם קשישים עצמאיים רבים. נתון זה יכול להוות יתרון, אך גם חיסרון כאשר המצב מתדרדר מאוד וכבר אינו מתאים לדיור תומך.

3.    טיפול במסגרת בית חולים סיעודי

בית חולים סיעודי יכול להוות פיתרון מושלם לקשישים במצב סיעודי מלא. בית חולים סיעודי נבנה בהתאמה מרבית לסוג זה של אוכלוסיה, כך שכל פרט ופרט שבו הולם את צרכי הקשיש הסיעודי. בית חולים סיעודי מגיש את כל סוגי הטיפולים הנצרכים תחת קורת גג אחת. הוא מעניק לדייריו מענה רפואי מושלם הן בצד הסיעודי והן בצד הנפשי. כמו כן, קיימים בתי חולים המעניקים גם טיפולי רפואה אלטרנטיבית וכן, פעילויות חברתיות שונות המותאמות לקבוצה ולמגבלות המאפיינות אותה.

יוצא אפוא שכל מסגרת מתאימה למצב אחר ולנתונים אחרים כך שהבחירה בין דיור תומך או בית חולים סיעודי מצריכה בהחלט שיקול דעת רציני.


אודות מחבר המאמר

לפרטים נוספים

כנסו לאתר יד לקשיש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.