אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם ניתן למכור ייעוץ עסקי בשיטת המבצע

 

דבר טבעי שאתה עוסק בתחום מסוים די מעניין אותך להסתכל סביבך וללמוד מקולגות מה הם הדרכים בהם הם משתמשים או יותר נכון מה ניתן ללמוד עוד מאנשים העוסקים בתחום שלך. סקרנות המביעה אותך בעיקר לכותרות הפרסומים הממומנים לתובנה שגם בתחום שלך אתה נתקל בשרלטנות שמביישת את התחום בו אתה עוסק.

קחו לדוגמא מודעה, שהייתם נתקלים בה בזו הלשון:

לימודי משפטים לתואר במקום ארבע שנים שנתיים!

או לימודי רפואה במקום 6 שנים 3 שנים?

האם הייתם מאמינים כי הדבר אפשרי, נכון, רציני?

לדעתי. לא!

כך בדיוק אני רוצה להתייחס לתחום הייעוץ העסקי.

כותרות כמו:

"איך תאיץ את העסק שלך ב-3 שעות בלבד!

רוצה טיפ. תצטרף לאתר!

להקים עסק ב-90% הצלחה.

ועוד סלוגנים ומשפטי מכירה המתאימים לאחד משווקי ישראל ולא לתחום בו אתה מחויב לעסקים או לחברות להישרדותם וכמובן להמשכיותם והצלחתם.

משפטים כאלה ומהלכי שיווק כאלה על מנת לקנות לקוחות בתחום הייעוץ העסקי או בתחום חשוב שכזה הלוא  הוא  יועץ עסקי לעסקים קטנים הינו פסול מיסודו. שהרי ברור כי לכולם שלכול עסק או חברה גדולה כקטנה יש את דרך החיים שלה, את ההתנהלות שלה, המבנה, הצרכים וכול מה שקשור לה עצמה. לימוד שיטת ניהול באקדמיה לוקח ארבע שנים. הכיצד אפשר לבחון או להמליץ לעסק תוך 3 שעות. מה יש תרופת פלא לעסקים שאם לוקחים אותה העסק קם על רגלו והופך להיות עסק או חברת אחות ל-GOOOGEL או ל-MICROSOFT.

כ-יועץ עסקי לעסקים קטנים, וגם עסקים גדולים, אני מכריז בפניכם כי אין קיצורים בחיים, וכול הממציא שיטות כאלה ואחרות מעלה למדיה מהלכי שיווק זולים ובלתי נכונים ואפילו מטעים.

לכול עסק בישראל או בעולם יש את התוכן המתאים רק לו בלבד.

עסק כאורגניזם חי ונושם יש לו את האופי שלו, האנשים המנהלים אותו, מערכת המוצרים שלו, התקשורת בין האנשים העובדים עבורו וכול פרט השייך לו ולעצמו. אף טיפול אינסטנט לא יכול להביא תוצאות מידיות לעסק בין אם הוא קטן ובין אם הוא גדול.

מה שכן, ולפי שיטתי והבנתי, עסק החפץ להתפתח, תפקידו של היועץ העסקי, או יועץ עסקי לעסקים קטנים הוא לגרום לעסק להרוויח כבר בשלבים הראשונים על מנת שיהיה לעסק דלק להמשיך את שאר פעולותיו להתקדמותו וביצורו בתחום העיסוק שלו.

אין אני מצביע, כי כול תחום הייעוץ והליווי העסקי הוא תחום בגדר ה"שרלטנות" חס וחלילה, אבל אני מוצא לציין שגם בתחום זה, הדבר קיים ובעל העסק או החברה מחויבים לאבחן זאת כבר בתקשורת הראשונה קרי סיסמת הפרסום של היועץ המציע!

אנא מכם, עסקים זה לא משחק ילדים, זה עוסק בכסף ובחיים, הרבה מאד חללים נשארו בעלי עסקים כאשר עסקיהם קרסו ומכאן באה ההבנה כי עסק או חברה הן מדשדשת הן שרוצה לשרוד, הן שרוצה להצליח ולהתקדם והן מיזם חדש מחייב אנשים מקצועיים ורציניים כמלווים ומכוונים.


אודות מחבר המאמר

דורון עמית יועץ עסקי מסוג אחר 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.