אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם כדאי לקנות דירות להשקעה?

אנשים רבים קונים דירות לצרכי מגורים בלבד, אולם ניתן לראות רבים  המשקיעים בנדל"ן וקונים דירות להשקעה. הנתונים מצביעים על שגשוג גדול בתחום הנדל"ן בארץ בשנים האחרונות. יחד עם זאת, כיום מחירי דירות להשקעה נוסקים לגבהים חדשים. אם נשווה את המצב כיום למצב לפני ארבע או חמש שנים אחורה, ניתן לראות שאנשים שרכשו דירות להשקעה בשנים אלה הרוויחו רווחים נאים.

כיום לעומת זאת, המצב על פני השטח הוא שמחירי דירות להשקעה הינם גבוהים מאד, וניתן אך בקושי למצוא דירות להשקעה שאפשר להניב מהן רווחים נאים אם בכלל.

כאשר ניגשים לקנות דירות להשקעה, חשוב קודם כל לבדוק האם כדאי לקנות כיום דירות להשקעה בישראל?

כפי שהזכרנו, הנתונים מעלים כי עד לפני מספר שנים דירות להשקעה היו עסק משתלם בהחלט שרווחים יפים בצדו. כמובן שגודל הרווח תלוי בגורמים רבים, כמו למשל: מיקום הדירה, המחיר שבו קנו אותה, המחיר שאותו קבלו בעבור מכירתה או מחיר השכירות אותו מקבלים בעבורה. באופן כללי  מחירי הדירות בעבר היו נמוכים בעשרות אחוזים ממה שהם כיום, וקניית דירות להשקעה היה דבר שהיה בהשיג יד במידה כזו או אחרת אצל מי שיכל לאפשר זאת לעצמו.

לעומת זאת כיום השתנו פני הדברים. הסיבה העיקרית לכך היא מפני שמחירי הדירות בכל הארץ רק ממשיכים לעלות עוד ועוד. בעקבות זאת קניית דירות להשקעה הפך למורכב הרבה יותר וכמעט בלתי ניתן להשגה. הקושי עולה בעיקר ביכולת לקנות דירה במחיר זול וגם למכור אותה בפרק זמן קצר במחיר גבוה ולקצור את הרווחים.

אם נוסיף לכך את הגידול האפשרי בביקוש והירידה הצפויה בהיצע כפי שעולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ירידת מחירים קרובה לא נראית באופק, ההיפך הוא הנכון- מחירי הדירות רק יוסיפו לעלות. עובדה זו מחייבת את הממשלה ליצור עודף של היצע בשוק הנדל"ן למגורים. רק אם יהיה עודף גדול דיו, המחירים יפסיקו לעלות, ואולי אף ישנו כיוון ויהיו במגמת ירידה סבירה כמובן ולא כזו שתוביל למשבר נוסף...

לסיכום, על פי רמת המחירים הגבוהה, ובהתחשב בפעולות כאלה ואחרות שנוקט בנק ישראל למנוע את עליית המחירים בענף, לא נראה שמגמת עליית  המחירים ניתנת לשינוי בקרוב. לפיכך ההמלצה כיום למעוניינים בדירות להשקעה היא להיות עם יד על הדופק בכל המתרחש בשוק הנדל"ן. כלומר לא להימנע מרכישת דירות, אך יחד עם זאת לא לקחת סיכון משמעותי של ירידת מחירי הדירות כיוון שכאן מדובר בהימור על נכס יקר במיוחד.

           

 

 


אודות מחבר המאמר

מותג אלכס פבלובסקי-ליווי אישי לעסקאות נדל"ן. טל 052-9531986 אתר http://www.pavlovsky-nadlan.info/
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.