אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לקרוא אנשים - איך לקרוא אנשים?

לקרוא אנשים - איך לקרוא אנשים?

לקרוא אנשים פירושו, להבין בני אדם, גם בלי שהם יספרו לך על עצמם בצורה גלויה. והשאלה היא, איך באפשרותו של האדם לקרוא אנשים ולהבין אותם, גם בלי שהם יגלו לו את מה שהם חושבים? והתשובה היא, כי קיימת דרך לקרוא אנשים, והיא, בעיקר על ידי זה שהאדם לומד לקרוא את עצמו. ומה ז"א שהאדם קורא את עצמו? ואיך בדיוק זה עוזר לקרוא אנשים אחרים?

תשובה: כל בני האדם שייכים לאותה המשפחה, שהיא משפחת בני האדם. ולמרות שבני אדם, מתנהגים בצורות שונות, רוצים דברים שונים, וחושבים בצורה שונה, הרי שאף על פי כן קיימים מכנים משותפים רבים, והמון קווי דמיון, בין כל בני האדם.

והדברים נכונים לגבי צורת החשיבה של בני האדם, לגבי הצורה שבה בני אדם מקבלים החלטות, לגבי התהליכים הרגשיים שעוברים על בני האדם וכולי. וההבדלים בין בני האדם, הם בעיקר באיך כל אחד בוחר להביא את עצמו לידי ביטוי. אבל מצד הפנימיות, ניתן למצוא קווי דמיון רבים.

ומה בעצם המשמעות של לקרוא אנשים? תשובה: לקרוא אנשים פירושו, להיות מסוגל לראות פעולה כלשהי של בן אדם, ומתוכה להבין עליו דברים נוספים. זה יכול להיות משפת הגוף של האדם, מקצב הדיבור שלו, מהפעולות שלו וכיו"ב. לקרוא בן אדם פירושו, לקחת מידע מועט על בן אדם, ומתוכו להכיר את האדם הזה טוב יותר.

וכפי שאמרנו, כל בני האדם דומים. ואם הם שונים, הם שונים רק כלפי חוץ. אבל בפנימיות, כולם אותו הדבר. ולפחות בצורת החשיבה ברבדים הפנימיים, כולם בסופו של דבר, אותו הדבר. וממילא זה אומר, שעל ידי זה שהאדם מבין את עצמו טוב יותר, על ידי זה קל לו יותר, להבין טוב יותר גם אנשים אחרים.

והדרך הטובה ביותר ללמוד להכיר בני אדם אחרים, היא דווקא על ידי הסתכלות פנימית. כי בני אדם אחרים, קשה להבין ולדעת מה עובר להם בראש. אך האדם ביחס לעצמו, קל לו יותר להבין את עצמו. ומה לעשות בפועל?

בפועל זה אומר, כי על האדם לנסות להבין את דפוסי ההתנהגות שלו כמה שיותר, ולנסות להבין אותם מהשורש שלהם. לדוגמא, כאשר האדם עושה פעולה כלשהי, עליו לנסות להבין מדוע בעצם הוא עשה את הפעולה הזאת. וכאשר האדם מבין מדוע הוא עשה את הפעולה הזאת, על ידי זה, כאשר הוא רואה מישהו אחר שעושה פעולה דומה, אז הוא יכול לנסות להבין טוב יותר, מה עובר לאדם השני בראש.

והדוגמא הפשוטה ביותר היא, שאם מישהו אוכל, אנחנו יכולים "לקרוא אותו", ולהניח שהוא כנראה חש רעב. ואיך אנחנו עושים זאת? תשובה: על ידי דימוי של דבר לדבר. האדם רגיל לאכול כאשר הוא רעב, ולכן הוא מניח, שהאדם האחר אוכל משום שהוא רעב. וכיו"ב דוגמאות נוספות.

וכמובן שיש כאן רמות שונות של מורכבות. כי בני אדם שונים יכולים לעשות את אותה הפעולה מסיבות שונות. וגם האדם עצמו, יכול לעשות את אותה הפעולה מסיבות שונות. וכל סיבה מורכבת מהמון הקשרים נוספים. אבל בעקרון, זהו הקו הכללי. ככל שהאדם מצליח להבין טוב יותר את שורש ההתנהגות האנושית בכלל, כך הוא מסוגל לקרוא אנשים אחרים טוב יותר. והדרך הטובה ביותר ללמוד על בני האדם, היא על ידי לימוד עצמי של האדם את עצמו.

לסיכום: ככל שהאדם מתבונן יותר ויותר פנימה אל עצמו, כך הוא מכיר טוב יותר, את פנימיות צורת המחשבה ודפוסי ההתנהגות האנושיים, ועל ידי זה הוא קורא אנשים אחרים טוב יותר.

וכמובן שצריך תמיד לזכור, כי לא תמיד האדם שאותו מנסים לקרוא מבין בכלל את עצמו, וכל שכן שלא תמיד מישהו אחר יכול להבין אותו. וכל זמן שאתה עצמך, לא אותו האדם שאותו אתה מנסה לקרוא, הרי שאינך יכול לדעת בוודאות מה בדיוק עובר לאדם האחר בראש, ומה בדיוק הוא רוצה. אך כאן התבאר קו החשיבה הכללי, שעל ידי התבוננות פנימה אל צורת המחשבה האנושית, על ידי זה קל יותר לקרוא אנשים.

ראה גם:

* לקרוא אנשים. כיצד לקרוא / להבין / להרגיש אנשים אחרים ?.

* מה גורם לאדם להבין אנשים בצורה כלשהי ?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על קבלת החלטות, אנושיות, מורכבות, קושי ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר לקרוא אנשים - איך לקרוא אנשים?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.