אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך מאתרים ליקויים בדירות להשקעה?

כאשר ניגשים לרכישת דירות להשקעה חשוב גם לדעת להבחין בליקויי בנייה, בין אם רוכשים דירות חדשות ובין אם רוכשים דירות יד שניה, כיוון שיש לכך השלכות על המחיר וגורמים נוספים.

במאמר שלפנינו נסקור כיצד מזהים ליקויי בנייה בדירות להשקעה? 

יש להבין כי ליקויי הבנייה העלולים להיות בדירות להשקעה אותן אתם רוכשים יכלים להסתכם בבעיות קוסמטיות קטנות, אולם הם גם עלולים להגיע לליקויים שמעמידים בסכנה חיי אדם. כאשר מודבר בדירות חדשות להשקעה חייב הנדל"ן מבחינה חוקית לתקן את כל הליקויים הקיימים בנכס, בין אם מדובר בתיקונים גדולים ומשמעותיים ובין אם מדובר בתיקונים קטנים ושוליים. במידה והתגלו ליקויים בדירות להשקעה יד שנייה, זוהי סיבה טובה לקונה להוריד את מחיר הכנס.

יש להבין כי עם כל אי הנעימות שבליקויי בנייה, התופעה של ליקוי בנייה בשוק הנדל"ן בישראל אינה נדירה ואפילו שכיחה למדי. אך מסקירה שטחית בפרויקטים שונים, ניתן למצוא בקלות ליקויי בנייה שונים. העיקרון במקרים כאלה הוא העיתוי. ברגע שליקויי הבנייה טופלו כיאה וכיאות מוקדם עוד לפני הרכישה של דירות להשקעה אזי נמנעת פגיעה בדיירים ובערכו של הנכס. אולם במידה וליקויי הבנייה לא טופלו בזמן, כאשר הדירות יימכרו כדירות יד שנייה, ליקויים אלו עלולים לעכב ואף לפגוע במכירה.

ליקויי בנייה העלולים להימצא בדירות להשקעה מתארים למעשה כל בנייה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמת הבנייה והתקנים הישראלים, ואינה תואמת את מה שהובטח ללקוח במפרט הטכני של הדירה. את ליקויי הבניה ניתן לחלק לשניים: ליקויי בנייה בלתי משמעותיים כמו תיקונים קוסמטיים, וליקויים משמעותיים יותר,  החל מבעיות איטום, מערכת חשמל, אינסטלציה, גז וריצוף עד לאי תקינות של חדר הממ"ד ושלד הבניין.

מכל הנאמר לעיל עולה כי האחריות הכבדה למציאת ליקויי בנייה בזמן מוטלת על הרוכשים דירות להשקעה. הדבר מתייחס הן לרוכשים דירות להשקעה שהינן חדשות והן לרוכשים דירות יד שניה. בכל מקרה שהוא, רוכשי הדירה צריכים להיות לגלות ערנות מקסימלית ולהבחין בליקויי הבניה השונים.

אין ספק שליקויי בנייה חיצוניים ניתנים לזיהוי בקלות, אך ליקויי בנייה עמוקים ומורכבים יותר ניתנים לזיהוי רק בעזרת מכשור מתאים, כמו גם ידע מקצועי בתחום הנדל"ן. כאשר מאתרים ליקויי בנייה בדירות יד שניה הדבר מוביל להורדה בערך הנכס, לעומת זאת בדירות חדשות ניתן לפנות לקבלן על מנת שיתקן אותם.


אודות מחבר המאמר

אלכס פבלובסקי-ליווי אישי לעסקאות נדל"ן. טל 052-9531986 אתר http://www.pavlovsky-nadlan.info/
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.