אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כתיבת סיפור חיים - איך מתחילים?

לכל אחד יש סיפור חיים, ועולם ומלואו שטמון בקרבו. סיפורים היסטוריים, אישיים ומשפחתיים רקומים בדמויות שעוברות על פנינו ברחוב מבלי שניתן על כך את הדעת. לפעמים אין לנו מושג שהאדם שיושב לידינו בבית הקפה ושותק היה גיבור מלחמה, לפעמים אנחנו לא יודעים שסבתא שלנו לקחה חלק בפעילות שעיצבה את ההיסטוריה של המדינה. ההיסטוריה חבויה בדמויות שעוברות על פנינו יום יום, ותיעודה היא מלאכה חשובה ויקרת ערך למשפחה, לדורות הבאים ולעם.

 

אז איך בעצם מתחילים? שאלה טובה, והתשובה אליה טמונה במוכנות של אדם כזה או אחר לעבור תהליך של כתיבת סיפור חיים. בדרך כלל, מדובר על אנשים שהגיעו לגיל שמכבד את הסיפור מאחוריו, והם מעוניינים לתעד את סיפור חייהם לקראת אירוע חשוב כמו יום הולדת משמעותית. השלב הבא הוא יצירת קשר עם כותב סיפור חיים. כותבי הסיפורים הם אנשים שמתמחים בכתיבה וראיון, עבודתם היא להיפגש מספר פעמים עם הלקוח, לקבוע ראיונות עם קרובי משפחה (אם הלקוח מעוניין בכך), איסוף מסמכים ותמונות, וכתיבה מסודרת על החומר תוך תיאום ציפיות ובדיקה מול הלקוח לאורך כל הדרך.

 

יש לשים לב להבדלים בין כתיבת סיפור חיים ובין כתיבת ביוגרפיה. כאשר מדובר על כתיבת סיפור חיים, למעשה מדובר על מעין ספר זיכרונות ובו תמונות ומידע כרונולוגי שכתוב בשפה קריאה ונעימה. בדרך כלל, סיפור חיים יהיה בן 80 עמודים, כאשר בין 50 ל-60 עמודים יהיו עמודים כתובים ושאר העמודים יקושטו בתמונות בסדר הנכון ובהתאם לכיתוב. יש ספרי זיכרונות גדולים יותר, שכוללים 120 עד 150 עמודים, מתוכם 30 עמודים מוקדשים לתמונות, והם מתאימים יותר לאנשים להם סיפור חיים ארוך במיוחד.

 

כאשר אנו מדברים על כתיבת ביוגרפיה, אנו מדברים על ספר לכל דבר, ומספר העמודים בו יכול להגיע גם למאות, אך לרוב, מי שמעוניין לכתוב את סיפור חייו יוכל להסתפק בעבודה איכותית וממוקדת במסגרת כתיבת ספר זיכרונות.


אודות מחבר המאמר

אביגיל קדם היא עיתונאית וכותבת סיפורי חיים וביוגרפיות. ליצירת קשר: avigailkedem@gmail.com

אתר: http://www.2all.co.il/Web/Sites9/sipur4u/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.