אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הרגלים / דפוסי התנהגות - איך לשנות?

הרגלים / דפוסי התנהגות - איך לשנות?

הרגל הוא פעולה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. וככל שהפעולה חוזרת על עצמה יותר ויותר פעמים, כך היא הופכת יותר להרגל, ופחות לפעולה מודעת. והשאלה הנשאלת היא, איך אפשר לשנות הרגלים?

וכדי להבין איך לשנות הרגלים, לשם כך יש להבין כיצד הם נוצרים, ומהי המהות שלהם. כי ברגע שמבינים את המהות של העניין, על ידי זה אפשר לשלוט בו טוב יותר. אז איך בעצם נוצרים הרגלים? ומי שיתבונן יראה, כי בד"כ כל הרגל נוצר על ידי בחירה חופשית של האדם. כי כל הרגל שיש לאדם, היה שלב כלשהו, שבו הפעולה של ההרגל, עדיין לא הייתה הרגל, אלא היא נעשתה על ידי האדם מתוך בחירה ובצורה מודעת (אא"כ היא נכפתה על האדם).

לדוגמא: בן אדם בוחר באופן מודע לעשן. בסיגריה הראשונה הוא עדיין לא רגיל לעשן, אלא הוא בוחר לעשן. כך גם בסיגריה השנייה ובסיגריה השלישית. וככל שהאדם מעשן יותר, כך הוא מעשן, יותר מתוך הרגל ופחות מתוך בחירה חופשית. והקושי להתגבר על הרגל, הוא משום שהאדם לא מרגיש שהוא עושה אותו מתוך בחירה חופשית של עצמו, אלא כאילו מתוך כוח כלשהו שנכפה עליו.

ההרגל, הוא בעצם ביצוע של פעולה כלשהי פעם אחרי פעם. וככל שהאדם מבצע את הפעולה יותר פעמים, כך הביצוע שלה דורש פחות מחשבה, ופחות מודעות לביצוע המעשה. עד שבסופו של דבר, האדם עושה את הפעולה כאילו בצורה אוטומאטית, וכאילו ללא בחירה כלל. ולפעמים, ההרגל יכול להיות גם ממכר ברמה הפיזית. כגון בעישון, שיש בו חומרי התמכרות וכיו"ב.

אז מה בעצם עושים כדי לשנות הרגלים? תשובה: מקשרים את הפעולה, למחשבה של זה שעושה אותה. ונסביר: הקושי לשנות את הפעולה, נובע בעיקר מכך שהיא נעשית כאילו ללא מחשבה רצונית. דהיינו, האדם לא מרגיש שהוא בוחר לעשות את הפעולה, אלא שהוא כאילו מוכרח לעשות אותה. ולכן הפתרון הוא, שכדי להתגבר על הרגל, לשם כך על האדם לקשר את הפעולה שלו, למחשבה שלו.

על האדם להבין ולהבהיר לעצמו, שהוא זה שבוחר לעשות את הפעולה. בשלב הראשון, על האדם להפנים אל תוך עצמו את ההבנה, שהוא זה שבוחר לעשות את הפעולה. גם אם הוא עושה זאת מתוך הרגל, וגם אם זה נעשה כאילו בצורה אוטומאטית, עדיין האדם הוא זה שבוחר לעשות את זה. ובשלב הראשון, על האדם להבין שהוא זה שבוחר לעשות את הפעולה. דהיינו, לקשר את הפעולה, למחשבה של זה שעושה אותה.

וככל שהאדם מצליח לקשר את הפעולה שלו למחשבה שלו טוב יותר, כך הוא חוזר למצב ההתחלתי שלו, שבו הוא היה לפני שהפעולה הפכה להרגל. כי בהתחלת הדרך, ההרגל עדיין היה פעולה שנעשית מתוך בחירה בצורה מודעת. ורק עם הזמן האדם איבד את השליטה על הפעולה.

ולכן, ברגע שהאדם מקשר את הפעולה שלו למחשבה שלו. דהיינו, מבין טוב יותר, שהוא זה שבוחר לבצע את הפעולה. על ידי זה הוא כאילו חוזר אחורה בזמן, אל המצב שבו הוא היה, לפני שההרגל היה הרגל. שהוא מצב שבו יש לו בחירה מלאה לשנות את ההרגל.

ועל ידי זה שהאדם מחזיר את השליטה אליו, על ידי זה באפשרותו לבחור לשנות את ההרגל.

לסיכום: כל פעולה מתחילה במחשבה, גם אם היא הרגל. נסה לקשר את הפעולה למחשבה, וכך תוכל לשנות כל הרגל.

ראה גם:

* הרגלים. איך לשנות ולהפוך לחיוביים בצורה מהירה ?.

* הרגלים. דפוסי התנהגות. איך לפרק ולשנות אותם ?.

* תכונות אופי. מהי מהותן ? ממה הן נובעות ? איך לשנות ?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על יעוץ אישי, אושר, רוחניות, שאלות למחשבה ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הרגלים / דפוסי התנהגות - איך לשנות?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.