אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אומץ - ממה הוא נובע ואיך לרכוש אותו?

אומץ - ממה הוא נובע ואיך לרכוש אותו?

אומץ, הוא תחושת בטחון עצמי של האדם, שיש לו את היכולת לנסות לעשות דברים, שהוא לא יודע האם הוא יצליח לעשות אותם, בלי לפחד מכישלון. והאומץ של האדם, מאפשר לו לחיות את חייו בצורה יותר נוחה, ולא לפחד כל הזמן ממה יהיה.

ויש אומץ שנובע מטיפשות, דהיינו שהאדם לא מבין את הסכנה, ולכן הוא אמיץ. ויש אומץ של חוכמה, דהיינו, שמה שמאפשר לאדם להיות אמיץ, זאת רשת הביטחון שיש לו. לדוגמא, ככל שיש לאדם יותר כסף, כך הוא יכול להיות יותר אמיץ לקחת סיכונים כספיים וכיו"ב. משום, שיש לו רשת ביטחון גדולה, שמספקת לו את הבטחון, שגם אם הוא ייפול, לא יקרה לו שום דבר.

ואיך לרכוש אומץ? תשובה: הדרך לרכוש אומץ היא על ידי הבנת המציאות כפי מה שהיא באמת. ככל שהאדם מבין טוב יותר את הדברים כפי מה שהם באמת, כך הוא מבין טוב יותר היכן הוא יכול לקחת סיכון והיכן לא. לפעמים האדם מפחד משטויות, וזה רק משום, שהוא לא רואה את הדברים כפי מה שהם באמת. אם היה האדם רואה את הדברים כפי מה שהם באמת, הרי שהוא היה מפסיק לפחד משטויות, והיה גם נזהר יותר, ממה שבאמת צריך להיזהר ולא להתעלם ממנו.

והרעיון הוא, שכאשר האדם רואה את הדברים טוב יותר כפי מה שהם באמת, ולא רק כפי מה שנדמה לו, על ידי זה הוא מבין טוב יותר את מרחב הפעולה האמיתי שלו, והוא מבין טוב יותר איזה סיכונים הוא יכול לקחת, בצורה אמיתית יותר שקרובה יותר למציאות.

בעקרון, אומץ הוא טוב, אך אין בו צורך. ז"א האדם נצרך לאומץ, רק במקרים שבהם קיימת חוסר ידיעה, לגבי ההשלכות של הפעולה שלו. אם היה האדם יודע מראש מה יהיו התוצאות של מעשיו, ממילא לא הייתה שום משמעות לאומץ. כי אם יש ידיעה ברורה וודאית מראש, מה יקרה בסוף, ממילא אין כאן שום מקום לספקות וחששות מיותרים. ואז ההחלטה היא רציונאלית לגמרי, גם בלי אומץ.

ולכן, ככל שהאדם רואה טוב יותר את הדברים כפי מה שהם באמת, ממילא הוא מבין טוב יותר מה הוא כן יכול לעשות ומה הוא לא יכול לעשות, ואז ממילא הוא פועל בחוכמה, בדרך שבה הוא כן יכול ללכת ללא סיכון כלשהו. ואז ממילא אין צורך באומץ, כי אין בכלל שום פחד.

וכאשר האדם רואה את התמונה המלאה, ורואה בצורה ברורה את האלטרנטיבות שלו לפתור את הבעיה, ממילא הוא כבר לא נזקק לאומץ, כי הוא הולך בדרך סלולה. והדרך להגיע לזה, היא רק על ידי זה שגורמים לתמונת המצב להתבהר, ולנסות להבין טוב יותר את האפשרויות השונות, כפי מה שהם באמת.

לסיכום: ראיית המציאות כפי מה שהיא באמת, מאפשרת לאדם להבין טוב יותר את מרחב הפעולה שלו, וללכת בדרך סלולה ובטוחה, בלי להצטרך לקחת סיכונים כלשהם. תתמקד בלהבין את הדברים, ולגלות את האפשרויות הבטוחות והיעילות שלך, ואז ממילא תוכל ללכת בדרך המלך, בלי להסתכן.

ראה גם:

* אומץ. איך מגיעים לאומץ אמיתי וחזק באמת ?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על שום דבר, טוב, טיפשות / שיגעון, פתרון בעיות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר אומץ - ממה הוא נובע ואיך לרכוש אותו?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.