אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שימוש ב- NLP בעסקים

כאשר אנחנו אומרים שימוש ב- NLP בעסקים הכוונה היא כפולה, גם אנשי עסקים שעוברים את הקורסים באופן אישי, וגם סדנאות מרוכזות כהשתלמות לצוותים, להנהלה, ולעובדים מן המניין. NLP מעצם היותו כלי לניהול עצמי שנותן תוצאות בזמן כל כך קצר, יכול לשפר את התנהלותו של כל אדם, וכאשר קבוצת אנשים עוברת סדנאות, הרי השיפור בהתנהלות העיסקית היא גבוהה במיוחד, ויכולה להביא לשיפור בתוצאות העיסקיות, ולהמראה של חברה למקומות גבוהים מאוד.

נכיר את ה- NLP

NLP הוא גישה לתקשר עם התת מודע על ידי אימון במטרה לעשות שינוי ברגשות ובמחשבות, ומתוך כך להגיע גם לשינוי בהתנהגות היום יומית בכלל, וברגעי משבר בפרט. הנחת היסוד שעומדת מאחורי הגישה היא כי אדם עובר במשך חייו חוויות שונות אשר צורבות בתת מודע שלו רגשות שונים. אותם רגשות הם אלה אשר מפעילים אותה בסיטואציות בהם הוא מתמודד בחיים, והם אשר גורמים את בחירת ההתנהגות שלו, שהיא לא מודעת מצד אחד, ולא רלוונטית לאותה סיטואציה מצד שני. רק שחרור מאותם רגשות, "החלפת הדיסקט" יכולה לגרום לו להתנהג ולהגיב בדרך שונה ולא באותה דרך אוטומטית.

לימודי NLP לשיפור התפקוד

קורס NLP הוא קורס בו מקבלים כלים בכדי לתקשר עם התת מודע, ולעשות את "החלפת הדיסקט". הקורס מקנה כלים ואסטרטגיות בכדי לשנות ולהחליף את אותם רגשות שליוו חוויות קודמות ברגשות אחרים ובמחשבות שונות, ואלה מובילים להתנהגות שונה ולדרך אחרת של תגובה. אנשים נוכחו לדעת עד כמה השינוי הוא דרמטי, וכיצד הוא מביא אותם למקומות טובים יותר ביחסים שלהם ובהתנהלות שלהם עם אחרים, תוך תקשורת בין אישית הרבה יותר טובה ופורייה, ולכן, רבים אימצו אותה גם אל בעלי מקצוע בתחום העיסקי

לימודי NLP למגזר העיסקי

הכלים שמקנה קורס NLP הם כלים אשר עוזרים לקבל החלטות טובות יותר, ענייניות ורלוונטיות לסיטואציה בה נמצאים. לכן, כדאי מאוד לאמץ אותם ולהשתמש בהם כאשר חברה עומדת בפני שינויים ארגוניים משמעותיים, בכדי להביא את הדברים בצורה נכונה בפני העובדים, ולאפשר להם לקבל את השינויים בדרך חיובית. מנהלים מצליחים בצורה טובה יותר לגבש חזון ולהציב יעדים תוך ניצול יעיל של הזמן. לימודי NLP מכשירים אנשי מכירות לעמידה מול קהל גדול מצד אחד, ולקוחות בשיחות אישיות מצד שני, בנוסף, לבוגרי הקורסים כלים לפתרון קונפליקטים בדרך שתביא לתוצאות חיוביות. לכן, משתמשים באותם כלים מאמנים, עורכי דין, מגשרים ועוד.

לימודים וסדנאות של NLP

קורס NLP הוא קורס שהלימודים בו נערכים בהרצאות פרונטאליות ובתרגולים רבים. לתרגולים חשיבות גדולה, וככל שמרבים לתרגל, כך הכלים של שיטת ה- NLP מוטמעים יותר, והופכים להיות טבע והרגל.

יש מספר מרכזים בארץ בהם ניתן ללמוד את גישת NLP, אחד מהם הוא מכללת רטר, מכללה מקבלת חסות של שני  גופים אקדמיים בארץ: היחידה ללימודי המשך של בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן, והיחידה ללימודי המשך של הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות של אוניברסיטת חיפה.

מי שבוחר ללמוד קורס שלם, לומד במשך שנה אקדמית אחת לשבוע כחמש שעות. בנוסף, אפשר להזמין סדנאות ספציפיות אשר מגיעות אל מקומות העבודה ומועברות לצוותים שונים על פי הצורך והבחירה של אותו בית עסק. את תכני הסדנאות אפשר להתאים לכל מקום, ולעובדים יש אפשרות לתרגל כל אחד מהמקום בו הוא זקוק לתרגול באופן אישי. הסדנאות אינן מחייבות חשיפה אישית, כך שאין כל קושי לנצל ביעילות את הטכניקות שמציעה גישת NLP.


אודות מחבר המאמר

רוצים לדעת עוד?

כנסו לבלוג שלנו, הכל על NLP

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.