אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדידות - ממה נובעת תחושת בדידות ואיך מתמודדים איתה?

בדידות - ממה נובעת תחושת בדידות ואיך מתמודדים איתה?

בדידות, היא לא מצב חיצוני אלא מצב פנימי. בן אדם יכול להיות על אי בודד ולא להרגיש לבד. ואדם אחר יכול להיות עם משפחתו וחבריו, ועדיין להרגיש בודד. הבדידות, היא תחושה אישית של האדם ביחס למציאות שבה הוא נמצא. הבדידות, היא בעיקר תחושת חוסר שייכות של האדם, ביחס למציאות שבה הוא נמצא באותו הרגע.

ומשום כך, יכול להיות אדם על אי בודד, ולמצוא את עצמו שם, ולהרגיש מאוד שייך ומאוד מחובר למקום שבו הוא נמצא. ומהצד השני, יכול להיות אדם, שכלפי חוץ הוא לא נראה בודד, אך הוא לא מרגיש שהוא נמצא במקום שלו, והוא כן מרגיש חוסר שייכות / חוסר חיבור / תחושה של ניתוק ובדידות.

וממה בעצם נובעת תחושת הבדידות? תחושת הבדידות נובעת מכך, שהאדם לא מוצא ולא רואה את הטוב שיש במקום ובזמן שבו הוא נמצא. ברגע שהאדם מוצא דבר טוב שמעניין אותו במקום שבו הוא נמצא, הרי שהדבר הטוב הזה מעסיק אותו, מספק אותו מבחינה רגשית, ואז האדם לא מרגיש בודד, אלא מרגיש שייכות וחיבור, למקום ולמצב שבו הוא נמצא.

אך ברגע שהאדם לא מרגיש סיפוק רגשי ואישי מהמקום שבו הוא נמצא, וברגע שיש דברים שמטרידים את האדם, והמקום שבו הוא נמצא לא עוזר לו להתמודד איתם, אז בעצם האדם מרגיש מנותק ובודד.

ואפשר לומר, כי באמת האדם לעולם אינו בודד. ואפשר לומר גם, כי האדם תמיד בודד. השאלה היא, איך האדם מרגיש ביחס למקום ולמצב שבו הוא נמצא. אם הוא מרגיש חיבור למקום שבו הוא נמצא, אז הוא לא בודד. אך אם הוא מרגיש שהמקום הזה לא מתאים לו, אז לאט לאט נוצרת תחושה של ניתוק ובדידות.

אז מה עושים? תשובה: הדרך היחידה להתגבר על תחושה של בדידות, היא רק על ידי זה שהאדם יצליח למצוא משהו טוב, במקום ובמצב שבו הוא נמצא. ברגע שהאדם מרגיש בודד, עליו לנסות למצוא איזה משהו טוב במצב שבו הוא נמצא, ולנסות להתחבר לאותו הדבר הטוב, כדי לקבל ממנו אנרגיות חיוביות ותחושה טובה של חיבור ושייכות.

כמובן, שקיימת תמיד גם אפשרות נוספת. והיא, שאם האדם מרגיש בודד במקום כלשהו, הרי שתמיד באפשרותו לנסות וללכת למקום אחר שבו הוא לא מרגיש בודד. האדם לא חייב להתעקש ולמצוא משהו טוב דווקא במקום שבו הוא נמצא. אלא יש לו בחירה חופשית מלאה, והוא יכול לבחור לקום וללכת, למקום אחר שבו הוא ירגיש יותר טוב.

אך יחד עם זאת, אם האדם נאלץ להיות באיזה מקום שבו הוא מרגיש בודד, במקרה כזה, באפשרותו של האדם לנסות למצוא משהו טוב באותו המקום, להתחבר אליו, ולהתגבר על תחושת הבדידות.

לסיכום: בדידות נובעת, מתחושת חוסר שייכות של האדם, למקום ולמצב שבהם הוא נמצא. באפשרותו של האדם, או לבחור ללכת למקום אחר שבו הוא לא ירגיש בודד, או למצוא משהו טוב להתחבר אליו באותו המקום שבו הוא נמצא, ולא להרגיש בודד.

ראה גם:

* בדידות מהי מהותה ? מה עושים ?.

* זוגיות. להיות בקשר זוגי ולהרגיש לבד. הכיצד ?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על יכולת, אמת, רוחניות, אימון אישי ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר בדידות - ממה נובעת תחושת בדידות ואיך מתמודדים איתה?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.