אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

היסטוריה של תכשיטים קלטיים

הקלטים שלטו במרכז ומערב אירופה במשך אלף שנים. עכשיו, כיום חלק מהאירים והסקוטים הם צאצאים של אותה תרבות קלטית באופן מסורתי, הקלטים העבירו את הידע של תרבותם מפה לאוזן, הנחה זו מבוססת על כך שכמעט ואין תיעוד בכתב של ההיסטוריה שלהם.  רק מעט מאוד ידוע עליהם לפני המגע שלהם עם היוונים והרומאים. למרות שההיסטוריה אינה מתועדת היטב מהזמנים של הנוודים הקלטים, סגנונות מודרניים של תכשיטים איריים מושפעים מאוד מהתרבות הקלטית ומסמליה.

האמנות של עשיית תכשיטים קלטיים היא אומנות מלאת קסם ומסתורין בשל המשמעויות של הסמלים הקלטים.  אימוץ רעיונות מן הטבע ויישום מוטיבים פשוטים אלו לייצירת תכשיטים בעיצובים יחודיים מזהב,כסף, נחושת וכל חומר אחר שאםשר לייצו ממנו תכשיט. מלבד על טבעות, אפשר למצוא סמלים קלטים על צמידים, עגילים ותליונים. זה היה בין השנים 200 לפנה"ס עד 500 לספירה שמתכות יקרות כגון זהב וכסף נהפכו להיות אופנתיים בתור אביזרים כמו: מהדקים לשמלה, צמידים,  מבחר תכשיטים לצוואק שהיו נהוגים באותה תקופה ועוד. רבות מיצירות האומנות הללו והתכשיטים נמצאות כעט במוזיאון הלאומי של אירלנד. אמנם יש אפשרות שאומנות קלטית שולבה גם בחומרים כגון עץ וטקסטיל, כאשר לאמת זאת. כיוון שאף יצירה כזאת לא שרדה. הסגנון של התכשיטים הקלטים עבר חידוד נוסף מהנזירים האיריים. מתוך פיתוח השראתם נולד הצלב הקלטי וכתבי קודש מאוד חשובים כמו, ספרי קלס,  לינדיספיים ודורו. היופי והאומנותיות של התכשיטים משכו קונים מכל רחבי הים התיכון ובסופו של דבר, תכשיטים קלטים הפכו לאחד הפריטים המבוקשים ביותר על ידי סוחרים ורוכלים. כיום, תכשיטים קלטים הם מאוד פופולריים ברחבי העולם ואף אפשר למצוא יצירות מעולות של תכשיטים קלטים המיוצרים על ידי תכשיטנים המשתמשים בטכניקות מסורתיות ועתיקות להכנת התכשיטים. רבים מהעיצובים הפופולריים כיום הם נגזרות מכתבי יד עתיקים. בעוד העם הקלטי כקבוצה אתנית כבר לא קיים הרבה שנים, מורשתם של התכשיטים פורחת, במיוחד במקומות שבם רבים מצאצאיהם חיים כיום. טבעות ותכשיטים קלטיים ניתן לקנות מחנויות תכשיטים וגם אונליין.  כמובן שהאיכות גבוה ביותר והאותנטיות מגיע מאירלנד וסקוטלנד, אך המחירים בהתאם.  


אודות מחבר המאמר

shimmystyle - מבחר אקססוריז מיוחדים. אקססוריז גותים,תכשיטים עם סמלים קלטים וממצרים העתיקה, דרקונים נחשים ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.