אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ההכנות להתקנת ג'קוזי

 

מזל טוב! החלטתם לקנות ג'קוזי!

בחרתם את היצרן, הגודל, את מספר הרוחצים ואפילו את הצבע... כל מה שנותר לכם הוא למצוא את המיקום האופטימלי להצבת הג'קוזי וצורת ההתקנה.קיימות מספר אפשרויות למיקום הג'קוזי: בבית, בגינה, על הגג או אפילו על מרפסת.נתחיל באופציה הפשוטה – בהתקנת הג'קוזי בחצר בהתקנה חיצונית יש להכין משטח בטון יציב להעמדת הג'קוזי בעובי לפחות 10 ס"מ, מפולס – ללא שיפועי נקוז.בהתקנת ג'קוזי על הגג או על מרפסת יש לקחת בחשבון את העומס שמפעיל משקל הג'קוזי על משטח ההתקנה. רוב הגגות והמרפסות מתוכננות באופן סטנדרטי לעומס של בין 250-350 ק"ג למ"ר, בבחירת הג'קוזי יש לבדוק את משקלו לעומת שטחו ולוודא שהוא מתאים לעומס המותר או לחילופין לחזק את מבנה הגג המרפסת בהתאם.

ניתן לחשב את משקל הג'קוזי למ"ר ע"פ הנוסחה הפשוטה הבאה:משק"ל למ"ר = משקל הג'קוזי כולל מים ורוחצים חלקי שטח הג'קוזי,או ביתר פירוט:משקל יבש + נפח מים + (מס' רוחציםX  משקל ממוצע לרוחץ - כ 60 ק"ג)לחלק ב (אורך הג'קוזיX  רוחב הג'קוזי)במידה והגג או המרפסת לא תוכננו למשקל הג'קוזי שבחרתם - קיימים מגוון פתרונות לפיזור משקל הג'קוזי על שטח גדול יותר. בכל מקרה של התקנת ג'קוזי על משטח שאינו על פני הקרקע - יש להיוועץ במהנדס מוסמך!

בחרתם את המיקום - כעת יש לבחור את שיטת ההתקנה: חיצונית, שקועה או חצי שקועה.בהתקנה חיצונית הג'קוזי עומד על פני משטח ההתקנה במלוא גובהו, שיטה זו אינה דורשת הכנות מיוחדות אולם מומלץ להתקין מדרגות כניסה בצמוד לג'קוזי. קיים מגוון רב של מדרגות לג'קוזי: מדרגות עץ לסוגיו, מדרגות אבן, פיברגלס וגם מדרגות פלסטיק הקלות לשימוש ואחסון.ניתן גם לבנות הגבהה סביב הג'קוזי ע"י דק עץ בשילוב מדרגות ובכך לדמות התקנה שקועה.בהתקנה שקועה הג'קוזי שקוע עד לסף האקריל בתוך המשטח (משטח האקריל של הג'קוזי בפועל בולט כ 11 ס"מ מעל המשטח - לא כולל הכיסוי), במקרה זה נדרשת עבודת הכנה - שקע ההתקנה עשוי בטון אטום כולל פתח ניקוז בקרקעיתו, כאשר מידות שקע הבטון משתנות בהתאם למידות הג'קוזי (ראו שרטוט דוגמה להמחשה(בהתקנה חצי שקועה - האופציה הממולצת, הג'קוזי שקוע חצי מגובהו במשטח ההתקנה (ראו שרטוט), בשיטה זו הכניסה והיציאה מהג'קוזי היא הקלה ביותר ומתבצעת ע"י ישיבה על סף הג'קוזי והעברת הרגליים לצידו הפנימי. המידה האופטימלית לבליטת הג'קוזי ממשטח ההתקנה - 45 ס"מ בדומה לגובה סטנדרטי של כסא.


אודות מחבר המאמר

ג'קוזי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.