אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניקיון ויטרינות - הכיצד?

כמו כל דבר שנמצא בביתינו ואנו דואגים לשמור על ניקיונו גם הויטרינות צריכות להישאר נקיות ואולם לא אחת אני נתקל בשאלה "איך מנקים ויטרינות? יש צורת התייחסות מיוחדת? באילו חומרים יש להשמש? ניתן להוריד סימנים? וכו'. בעקבות שאלות אלו החלטתי לצאת במאמר שיתחום ויסכם את אופציות הניקוי שיש כדי שהויטרינות שלכם יהיו נקיים ומבריקים עד מאוד. כל מה שצריך לעשות או להשתדל לעקוב אחר התהליכים שלהלן:

1. לוודא כי הויטרינה מקובעת חזק ויציב כדי שבעבודת הניקוי לא תחלש האחיזה והיא תיפול תתפרק ותתנפץ לרסיסים.

2. להכין את החומרים הנכונים והם: חומר לחלונות, דלי, מים וסבון, ספוג עדין או מברשת עם שיערות עדינות, מגב קטן לחלונות (רצוי עם פרווה) ומטלית יבשה.

3. לזהות אם קיים לכלוך עיקש המצריך התייחסות אחרת כמו סימנים של מדבקה שהוסרה, ריסוסי גרפיטי, צבע אשר מצריך הסרה עיקשת ועוד.

רבים חושבים כי כדי להגיע לרמת ניקוי והברקה גבוהה יש להשתמש בחומרים מיוחדים ויקרים. אך למעשה הפשטות היא שם המפתח כאן. רבים ירימו גבה על מה שהולך להיכתב כאן אך כדי לנקות ולהבריק ויטרינות כל מה שצריך לעשות הוא למלא דלי במים עם מעט סבון ו"לסבן" את הויטרינה עם המגב פרווה ביסודיות ולאחר מכן לעבור עם המגב להורדת המים והסבון. תתפלאו לראות עד כמה נקי הויטרינה יוצאת! בנוסף יש כאלו שלא יספק אותם צורת ניקיון כזו וירצו להשתמש בחומרי ניקוי על סוגיהם השונים, אלא שגם כאן אין צורך בהסתבכויות מיותרות כל מה שצריך הוא להצטייד בחומר לניקוי חלונות ומטלית יבשה מומלץ מאוד מטלית מסוג מיקרופיבר!. יש לרסס את החומר על גבי הויטרינות בצורה אחידה להמתין 30 שניות לנגב ולהבריק עם מטלית יבשה. התוצאות לא יאחרו לבוא.

הידעת?! – בחומר לחלונות יש אחוז קטן של חומר פעיל ממיס אשר עוזר בניקוי מוחלט והברקת החלונות והויטרינות.

כמובן בכדי לנקות לכלוך יותר עיקש כמו סימני מדבקה או סימני גרפיטי למיניהם לא מספיק החומר לחלונות שבו יש חומר פעיל ויש צורך להצטייד שאמצעי ניקוי עם אחוז חומר פעיל גבוה יותר. אך עוד לפני זה כדי להימנע עד כמה שאפשר בשימוש חומרים כימיים ממיסים שונים ישנה עוד אופציה והיא, ניקוי בעזרת לחץ קיטור. הכוונה היא שיש בשוק מכשירים רבים לניקוי בלחץ ובקיטור כדוגמת ה"ג'רני" זהו מכשיר רב עוצמתי עם מיכל מים (והמשוכללים באים עם יכולת להכניס גם סבון למיכל) וצינור אשר יוצא בלחץ רב זרם מים ואם בוחרים בחימום אזי יוצא קיטור בלחץ. יש לציין כי מכשיר זה עדיף ומאוד יעיל על פני כל חומר אחר שכן התזת מים/קיטור בלחץ רב על פני משטח אפקטיבי ביותר! כמובן יש לנקוט באמצעי זהירות ולוודא כי הויטרינות מחוזקות ועמידות בפני לחצים שכאלה.


אודות מחבר המאמר

ויטרינות | מעקות זכוכית | מקלחונים - אגם עיצובים בזכוכית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.