אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות

רשיון יצרן משרד הבריאות הינו רשיון חובה לכל מפעל, בית קפה, דוכן או מסעדה המבקשים לייצר ולמכור מזון. ההחמרה ברשיון זה חלה גם על מפעלים המייצרים מתקני אריזה למזון ואף למפעלי תוספים או תבלינים למיניהם, הקטגוריה הינה כאמור גורפת – כל בית עסק לייצור מזון או חלק ממנו.

רשיון יצרן משרד הבריאות – למען עסקים טובים יותר

בעל עסק שעושה את צעדיו הראשונים בתהליך הבירוקרטיה הסבוך ושמו הנפקת רישיון יצרן משרד הבריאות או רישוי עסקים חווה תסכול גדול מאד הגורם לא פעם לייאוש ולנטישת התהליך. אולי זה המקום לציין כי על אף המורכבות הטמונה בתהליך ועל אך שהוא אכן מייגע ביותר ודורש כמויות אדירות של אנרגיה יש בו מן השכל הישר וחשיבותו עולה על כל קושי העולה בדרך.

זאת משום שתפקידו הראשי של הליך הנפקת רשיון יצרן משרד הבריאות הינו דאגה לכל אזרחי המדינה, לבריאותם ולבטיחותם. הרשיון מוודא כי במפעל או במטבח המסעדה או החנות מיוצרים מוצרי מזון איכותיים תוך שימוש בחומרי גלם ברי תוקף, שאינם מקולקלים או נגועים בחיידקים, כמו כן נבדק המטבח עצמו, איכות הצנרת והביוב שלו, החשמל והאלמנטים השונים המרכיבים אותו תוך מחשבה קדימה על הצוות הפועל בו ועל בטיחותו.

חלק מהליך רישוי העסקים הנוסף כולל גם בדיקה של מטפי כיבוי האש ועמידה בתקני בטיחות וגהות ותקנות הנכים למיניהם, למתן שירות טוב יותר לכל אזרח ואזרח.

השלבים בדרך

בשלב הראשון נבדק המבנה הייעודי ואת התאמתו לעסק. יש לוודא כי מידות המטבחים ואזורי הייצור עומדים בתקן כמו גם מערכות החשמל, המים והביוב. במידה ולא יש לבצע את ההתאמות הנדרשות. לאחר מכן יש להתקין את מערכת כיבוי האש ויתר אמצעי הגהות והבטיחות בהתאם למתבקש ולהכין את התוכניות השונות לבקשת משרד הבריאות.

בשלבים הבאים מוגשת הבקשה לוועדה המקצועית שבוחנת אותה ומגיעה לבצע ביקורת פנים על ידי איש מקצוע מומחה לפיקוח בריאות. במידה והבדיקה עלתה יפה זוכה בית העסק ברשיון יצרן משרד הבריאות. רשיון מטעם מחלקת רישוי עסקים בודק פנים נוספות של בית העסק וגם במקרה זה יש להגיע לוועדה הבוחנת את הניירת שהוגשה בצורה מעמיקה.

פנייה לעזרה מקצועית

רוצים להימנע מהתעסקות עצמית עם התהליך והבירוקרטיה? השאירו את הטיפול למומחים. חברות מקצועיות לטיפול ברישוי עסקים וברישיון יצרן משרד הבריאות פועלות בישראל מזה שנים ומעניקות שירותים שונים ומקיפים לרבות טיפול בניירת ובבקשות, ערעור לוועדות, ליווי וייעוץ עסקי ועוד.

חברות אלו מכירות את ההליך לפני ולפנים, וגם את הדרך הטובה והמהירה ביותר להשיג את הרשיונות. אמנם מדובר בהשקעה כספית לא מבוטלת אך במידה ואינכם מעוניינים להוציא כספים רבים ואנרגיה על טיפול עצמי בהליך כדאי מאד לשקול את שירותיהם. לא פעם בסופו של דבר מתגלה כי ההוצאה הייתה דומה ואף פחותה מכך, וההליך קצר בצורה משמעותית.

 


אודות מחבר המאמר

http://www.avivbarishuy.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.