אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אביזרים לנסיעה בטוחה על האופנוע

אביזרים לנסיעה בטוחה על האופנוע

ישנם אביזרים לאופנועים אשר עונים על שני צרכים חשובים מבחינתו של כל רוכב אופנוע - נוחות ובטיחות. מלבד קסדה שהיא אביזר חובה על פי החוק בישראל, כדאי לציין מספר אמצעים נוספים אשר עומדים לרשותם של רוכבים: מעיל, נעלי רכיבה וכפפות. חשוב לזכור כי אביזרים אלו הם אינם פריבילגיה, אלא חלק בלתי נפרד ממעטפת ההגנה על הרוכב.

 

מעיל: לא רק בחורף

מעיל לאופנוע מיועד לשימוש בכל השנה. לצד תקופת החורף בה מעיל לאופנוע הוא האביזר היחיד המאפשר נסיעה בטוחה, גם בקיץ ובתקופות חמות יש למעיל ייעוד. המעיל מגן על הרוכב בזמן נפילה או החלקה, מונע שפשופים ומכות יבשות ויכול לעיתים אפילו להציל חיים. רוכבי אופנועים צריכים לזכור כי הרבה מהתאונות בהן הם מעורבים לא מתרחשות באשמתם. במילים אחרות, נהיגה לא זהירה של רכב בסמוך לאופנוע עשויה לפגוע בכלי הדו-גלגלי ולא ברכב עצמו. מהסיבה הזו צריכים רוכבי האופנועים לנקוט את כל אמצעי הזהירות האפשריים, גם אם הם נהגים ברמה הגבוהה ביותר. לא תמיד הם יכולים לדעת מה יגרום לנפילה או להחלקה שלהם, כאשר לצד רשימת הסכנות מהנהגים קיימים גם סיכונים הקשורים לכביש ולתשתית.

 

נעליים הן הבסיס

בעבר היו נעלי הרכיבה מיועדות רק לנסיעה בשטח. היצע גדול, מגוון של יבואנים ומחירים נוחים הפכו אותם לאביזר פופולארי גם בקרב נהגי אופנועים בעיר, המעוניינים באמצעי ההגנה האופטימאליים על מנת ליהנות מהכלי שלהם. נעלי רכיבה מגיעות במידות שונות והמחיר שלהן אינו גבוה. אפשר לרכוש נעליים כמתנה לחבר בעל אופנוע, או לצרף אותם אל קסדה ומעיל כאשר מצטיידים באופנוע חדש ולעיתים גם לקבל הנחה.

 

כפפות מיוחדות לאופנוע

אי אפשר לדבר על רכיבה נכונה מבלי להזכיר את הנושא של כפפות אופנוע. אלו הן כפפות אשר מיוצרות במטרה לשמש לרכיבה על אופנוע. אי אפשר להשתמש בכפפות אחרות, העשויות פליז, עור או כל חומר גלם אחר, במידה והן לא מיוצרות עבור הרוכבים. הסיבה לכך היא התאמה מלאה בין גודל הכפפה וצורתה לבין הצרכים הפונקציונאליים של הרוכב. במרכזן של כפפות אופנוע ישנו חלק מחוספס, אשר המטרה שלו היא מניעת החלקה. מעבר לכך, הכפפות מגינות על הידיים, מבטיחות כי הרוכב יישאר בשליטה מלאה ובתקופת החורף מסוככות מפני הגשם.

 

חלק מהכלי שלכם

לסיכום, אביזרים נלווים לאופנוע צריכים להיות חלק בלתי נפרד מהרכיבה על הכלי. בין אם מדובר על קטנוע קטן או אופנוע שטח בעל נפח מנוע גדול, אביזרים אלו הם תנאי לבטיחות. על מנת לרכוש את האביזרים המתאימים יש לבצע מדידות, לבחור במותגים מוכרים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. הגיעו אל אחד מאולמות התצוגה הוא היעזרו במידע המופיע באינטרנט על מנת ללמוד עוד על מעילים, נעלי רכיבה וכפפות לאופנוע שלכם.

 

שימרו על עצמכם, תינהגו בזהירות בחוכמה.

 

טיפ מאת: לירן גנות.


אודות מחבר המאמר

שימרו על עצמכם, תינהגו בזהירות בחוכמה.

 

טיפ מאת: לירן גנות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.