אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ארבעה טיפים לבחירת גורם המבצע בדיקת מבנים

עם השנים, השתרשה ההבנה כי בדיקת מבנים מקיפה חיונית לפני המעבר לכל בית, בין אם חדש ובין אם ישן. אולם, גם כאשר ברור כי רצוי לעשות זאת, רבים לא יודעים כיצד בדיוק למצוא את הגורם המקצועי שיעשה זאת על הצד הטוב ביותר. אנחנו ננסה לעזור לכם להבין בדיוק מהם הדברים החשובים בבחירת גורם שמתמחה בביקורת מבנים.

בחרו רק במהנדס בניין

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא שעשויים להיות לא מעט גורמים שמכריזים על עצמם כמומחים לביקורת מבנים. אולם, לעיתים זו לא יותר מאשר הגדרה: בפן המעשי, הגורם היחיד שמוסמך לבצע בדיקות מסוג זה הוא מהנדס בניין, שמהווה לרוב חלק מחברה מקצועית הפועלת בתחום. האחרון מחזיק בידע בנוגע לתהליכי בניה, לחומרים המשמשים לכך, לליקויים ועוד, וכן מחזיק בציוד לביצוע הבדיקות הללו. 

בדקו את הנסיון המקצועי של המהנדס

גם אם בחרתם מהנדס בניין, אין הדבר אומר כי הבחירה שלכם הייתה באמת הטובה ביותר. גם כאן, ניתן למצוא מהנדסים איכותיים ומקצועיים יותר, ולעומתם כאלה שרצוי לא לסמוך על הבדיקות שלהם. אולם, כאשר בוחרים במהנדס שאכן מחזיק בהכשרה האקדמית לכך (כפי שיעידו התעודות), ומאחוריו היסטוריה עשירה של בדיקות מסוג זה, קשה יותר לטעות.

באותו אופן, חשוב לתת את הדעת על כך שאכן המהנדס מחזיק ברישיון לביצוע הבדיקות האלה, וכן כי שמו נמצא ברשם המהנדסים. גורם מקצועי שבאמת מחזיק בכל אלה יוכל להציג את המסמכים הרלוונטיים בקלות, ויש להתעקש על כך שאכן יעשה זאת.

בחרו במהנדס אשר בקיא בסוג הנכס הנתון

באופן לא מפתיע, ביקורת מבנים נחלקת לסוגים רבים של נכסים שנכנסים לתמונה. ברור כי בדיקה של דירת מגורים צריכה להיות שונה מאשר בניין שלם. באותו אופן, קיים הבדל מהותי בין בנייה ירוקה לתעשייתית. כל מהנדס בניין מתמקצע יותר בסוג מסוים של בניה, או לכל הפחות מספר במצומצם של תחומים- יש להתאים את אלה לבחירה.

המחיר אינו בהכרח המשתנה החשוב ביותר

יש לזכור כי בכוחו של כל ליקוי שנמצא במהלך בדיקת מבנים להצריך הוצאות כלכליות עצומות עבור תיקונו, וכן לסכן את המבנה כולו (ועקב כך- גם את הדיירים). עלות העסקת המהנדס מתבטלת בשישים אל מול היתרונות במניעת אלה, ולכן מומלץ שלא להתפשר ולבחור בהצעה הזולה ביותר.

 

 


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.