אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדיקת בית: מה צריך לבדוק בכלל?

רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שתעשו בחיים שלכם. ההשלכות הכספיות שלה, שמסתכמות במיליוני שקלים, ילוו אתכם שנים. ועדיין, היא עלולה להתברר גם כחתול ענקי בשק- למשל, כשהבית לא עומד בציפיות ממנו, ומכיל אינספור ליקויים. הדרך למנוע זאת היא באמצעות בדיקת בית מקיפה - אבל ממה היא מורכבת בכלל?

הכול מתחיל מהמראה

בדרך כלל, הצעד הראשון בעת בדיקת בית הוא התבוננות עליו, הן מבפנים והן מבחוץ. שם, עין מקצועית יכולה לזהות בעיות בגג, למשל, או יסודות לקויים של המבנה. באותו אופן, אפשר ללמוד האם הבית אכן חדש, וכן מתי לאחרונה, אם בכלל, הוא עבר שיפוץ. אין לזלזל בחשיבותם של אלה, היות ונזקים מסוג זה עלולים להיות החמורים ביותר שיש.

הקירות לא יכולים לדבר. צריך לבדוק אותם

אבחון בעיות בקירות מהווה חלק מהותי בכל בדק בית, ובצדק גמור. לא צריך להיות בעל דמיון מפותח יתר על המידה כדי להבין את השלכותיהם של סדקים, עובש וכתמים על הקירות בפרט, ומצב הבית בכלל. כך, אפשר ללמוד על בעיות רטיבות, שהן יותר מאשר פגם אסתטי: הן עלולות להרוס את יסודות הבניין עם הזמן, ובכך לסכן את עצם קיום המבנה.

מערכות הבית השונות

כל בית מורכב ממערכות שונות, אשר קשה מאד ללמוד על תפקודן ללא בדיקת בית מקצועית. הצנרת, למשל, היא חלק חשוב בכל זה: בעיות בה יצריכו טיפול מיוחד, לא פשוט כלל. על אותו עיקרון, נדרש לעמוד על טיבה של מערכת החשמל: האם המתגים או השקעים תקינים? האם יש בנמצא שקעים חשופים? וכן הלאה. 

כך עושים זאת נכון

כמובן שבדיקה מקיפה של הבית לא מסתכמת בכל אלה. תינתן תשומת לב למעשה לכל מרכיב חיוני בו: החל מהמרצפות, דרך החלונות ועד למערכות האוורור השונות. המטרה היא לקבל, בסוף הדבר, דו''ח מקיף אודות הליקויים, וכן הערכות לגבי הדרך לתיקונם.

כל אלה מאפשרים להסיק כי הזמנה של חברה מקצועית המתמקדת בתחום היא יותר מאשר חיונית. רצוי שזו תהיה חברה הנדסית, אשר בדיקת בית וביקורת מבנים מהווים חלקים בלתי נפרדים משגרת העבודה שלה. בדרך זו, ניתן להבטיח כי אף ליקוי לא יסתתר מהעיניים המקצועיות של אנשיה, וניתן לעבור לבית החדש בראש שקט.

 


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.