אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד לשלב נכון צבעים בעיצוב הבית?

כיצד לשלב נכון  צבעים בעיצוב הבית?

שילוב נכון של צבעים יכול להשלים את המראה שרוצים להשיג לבית, לתת השליה של גודל, מרחב וגובה, אך מנגד מניפת הצבעים עצומה ומאוד מבלבלת, במאמר זה אתן טיפים שמעצבת פנים משתמשת בהם.

ישנן מספר קטגוריות צבעים שעל פיהן ניתן לבחור שילובי צבעים:

1.    צבעים משלימים- מדובר על צבעים הנמצאים מנגד בגלגל הצבעים לדוגמא: ירוק- אדום, צהוב-סגול, כתום- כחול. שילוב צבעים זה נותן אופי דרמטי לעיצוב, כדי ליצור הרמוניה משתמשים בצבע אחד דומיננטי, למשל מספר גוונים של ירוק, ונגיעות בצבע השני, למשל אדום.

2.    צבעים אנלוגיים/הרמוניים- מדובר בצבעים הנמצאים סמוך זה לזה על גלגל הצבעים, ושימוש באותם גווני טון- ערבוב של הלבן או השחור בהם. מאפשר מראה אחיד ושילוב של מספר גוונים.

אפשרות נוספת של שימוש בגוונים אנלוגיים זה שימוש בטונים משתנים, יחד עם זאת חשוב להשתמש בסקאלה צרה של צבעים על מנת לא ליצור בלגאן בעין.

3.    צבעים מונוכרומטיים- בחירת צבע אחד ושימוש בטונים שונים שלו. נותן מראה נקי ואחיד. בעיצוב מסוג זה כדאי להשתמש בטקסטורות שונות, על מנת להכניס עניין לחלל.

בחירת הצבעים יכולה להתבצע לאחר שקיבלנו השראה מבגד, פריט או אביזר יפה שראינו בחנות. סקאלת הצבעים שנבחר צריכה לכלול שלושה גוונים: בהיר, גוון ביניים וכהה.

בצבע הבהיר נשמש ברך כלל לקירות.

בצבע ביניים נשתמש לרהיטים גדולים ומשמעותיים, חלונות, דלתות. צבע זה מתקשר לגוון הבהיר יותר וייתן בסיס טוב להמשך עבודה.

עם הצבע הכהה נשתמש לאקססוריז, או הדגשת קיר מסויים למראה דרמטי. כיוון שהעין נמשכת לגוונים האינטנסיביים יותר ניתן לסדר את החפצים באופן שנגיעות הצבע יובילו את העין לאורך החדר בדרך שאנחנו רוצים.

שילובי הגוונים על פי אחוזים: גוון בהיר- 60%, גוון ביניים- 30%,

כהה- 10%.

לסיכום הדברים, ב עיצוב בתים פרטיים בכלל וב עיצוב דירות בפרט שילוב נכון של צבעים יחד עם הפריטים והאביזרים השונים בבית יכול ליצור מראה הרמוני, הרגוע וחם או מראה דרמטי וקופצני הכל בהתאם לעיצוב ולמראה שאותו הדיירים מבקשים להשיג.

           נמאס לך לחפש מעצבת פנים?

התקשר/י עכשיו: 052-8287245

WWW.HOME-DESIGNER.CO.IL


אודות מחבר המאמר

ליעד רוזנברג, סטודיו לעיצוב פנים- 052-8287245

www.home-designer.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.