אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב מטבח – נקודות למחשבה

עיצוב נכון של מטבח יכול להקל ולשפר את חוויית הבישול לצד מראה מעוצב ויצירתי. אז כיצד משלבים בן תכנון נכון ופרקטי של המטבח למראה מעוצב?

מטבח טוב מתחיל בתכנון נכון, עיצוב דינמי מחלק את המטבח לחמישה אזורי עבודה עיקריים שנמצאים כמעט בכל מטבח, ויש להקצות להם את השטח המתאים לכל משפחה:

1.    אזור אחסון המזון- פסטה, דגנים, בקבוקים, רטבים, חטיפים, תבלינים, שימורים. רצוי למקם ליד המקרר.

2.    אזור אחסון הכלים- כלי הגשה, קערות, צלחות, סכום, כוסות.

3.    אזור הניקיון- כיור, מדיח, חומרי ניקוי, פח אשפה, מגבות ומפיות, ניילון נצמד, נייר כסף, כולל המשטח עבודה בן הכיור לכיריים, ממליצה על מינימום 90 ס"מ, בד"כ נמצא ליד הכיור.

4.    אזור ההכנה- מעבד מזון, בלנדר, סכום, שמנים, תבלינים, כלי הגשה, קופסאות.

5.    אזור הבישול והאפיה- מגשים, תבניות, סירים וכדומה, נמצא ליד הכיריים, מיקרוגל ותנור. מומלץ להשתמש במגירות רחבות ועמוקות, שיכילו את הכלים הדרושים לבישול. רצוי מאוד ליצור משטחי עבודה משני צידי הכיריים.

תחילה יש לתכנן את החלוקות של ארונות המטבח בהתאם לצרכיי המשפחה ועל זה נבסס את העיצוב החיצוני.

בנוסף לכך, חשוב להתייחס למיקום המדיח מימין או משמאל לכיור, עניין של הרגל. גובה המיקרוגל, האם הילדים מרבים להשתמש בו? האם קולט אדים? האם קיימים מכשירי חשמל נוספים? כיריים חשמליים או גז?

לאחר שירדנו לפרטי פרטים וחילקנו נכון את ארונות המטבח נבחר את חומרי הגמר שיש להם קשר ישיר לסגנון העיצובי של המטבח. מעצב פנים שילווה אתכם ייסע לכם להתאים את חומרי הגמר לסגנון ולתקציב שלכם.

לסיכום הדברים, ב עיצוב בתים פרטיים או ב עיצוב דירות תכנון נכון וארגונומי של המטבח יגביר את תחושת הנוחות הפרקטיות וישפר משמעותית את חווית הבישול.

נמאס לך לחפש מעצבת פנים? התקשר/י עכשיו: 052-8287245


אודות מחבר המאמר

ליעד רוזנברג, סטודיו לעיצוב פנים- 052-8287245

www.home-designer.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.