אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הובלה באמצעות מנוף

הובלות בסיוע מנוף

הובלות מנוף הוא מושג שנשמע כמו משהו ששייך לציוד כבד, משאות מורכבים וחפצים כבדים במיוחד, אך לא בלבד. אוכלוסיה שלמה כלל לא מודעת לעובדה שמנוף הוא כלי סיוע מאוד הכרחי במקרי הובלה מסויימים ואף עדיף על הובלה רגילה. רבים אינם יודעים כי במחיר של חיסכון על עלות השימוש במנוף, הם מסתכנים בדבר הרבה יותר יקר והרבה יותר משמעותי מאשר עוד כמה מאות שקלים בודדות.

אז לפני שמפחדים להכניס מנוף הביתה, הבה ונסקור את תפקידו במעבר החפצים מהדירה או הבית למעון החדש.

מתי נדרש מנוף

מנוף נדרש בשני מצבים דומים אך שונים, המצב הראשון הוא כאשר ישנם חפצים כבדים במיוחד אשר לא סביר שאנשי ההובלות יצליחו להשתלט עליו בעצמם, כמו פסנתר כנף, או מזנון ענק שלא ניתן לפרק ועוד. במצב כזה, על מנת לייעל את מעבר הפריטים, חיסכון בזמן ועבודה יעילה, כדאי ורצוי להכניס מנוף לתמונה ולהעזר בו.

מצב שני, כאשר אין מעבר מספיק רחב אם במעלית ואם בחדר המדרגות, אשר בו ניתן יהיה להעביר חלק מן הרהיטים או כולם, בעת ביצוע המעבר, אין מנוס אלא להשתמש במנוף על מנת להרים את החפץ באוויר מן החלון אל האדמה.

האם כל חברת הובלות מחזיקה מנוף?

לא כל חברת הובלות מחזיקה מנוף אך רובן יכוליות להסתייע במפעיל מנופים מקצועי לצורך העניין. שכן הפעלת מנוף דורשת רשיונות מתאימים, כולל זה של משרד התחבורה ומקצועיות מדוייקת על מנת להפעיל כלי שיכול, בידיים בלתי מיומנות, להזיק ולהיות מסוכן עד מאוד.

על כן, אם חברת ההובלות שלכם מציעה שימוש במנוף, בידקו עם המנופאי את כל הרשיונות הנדרשים והאם הינם בתוקף, וכן וודאו כי עלות המנוף אינה חורגת מהמקובל בשוק, וכוללת ביטוח, בהתאם, כמובן למהות העבודה אותה נדרש המנופאי לבצע.

ולכל החוסכים בעלויות

לפני שאתם סומרים שערותיכם כי המוביל הציע הובלה באמצעות מנוף, וודאו כי יש דברים בגו ואין מנוס אלא לערב מנופאי וכן וודאו כי אין הוא דוחף מנוף על מנת לזרז את העבודה, כי אתם ב"קבוצה 3", כלומר ראשונים מתוך שלושה שהמוביל אמור להספיק אליהם באותו הבוקר.

במידה ואכן יש צורך בהובלת מנוף באופן מסויים, כדאי לשקול עלות מול תועלת במקרה הזה, מכוון שעלות המנוף עשוייה להיות זניחה לעומת עלות הנזק שעלול לקרות במידה והרהיטים שלך או משהו במעלית או חדר המדרגות יינזקו בעת ההובלה.


אודות מחבר המאמר

אלי 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.