אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפעולות המתבקשות שמבצע כונס נכסים

האפשרויות שעומדות בפני הכונס

כאשר ממונה כונס נכסים לנכסיו של חייב מסוים הרי שאיש מקצוע זה יכול לעשות מספר פעולות רלוונטיות. פעולות אלה מטרתן בסופו של דבר הוא לנסות ולהחזיר את החובות השונים לספקים, למלווים ולכל מי שנחשב לבעל חוב מול החייב. לרוב ניתן לראות כיצד הכונס ינסה לממש את הנכסים שהוא מאתר ומאגד תחת פיקוחו. זאת כאמור בכדי לראות כמה כסף יוכל לגייס ממימושם, וכמה כסף יוכל להעביר לנושים השונים.

 

בפעול ניתן לראות כיצד מינוי של כונס נכסים מביא לכך שהחייב יכול לאבד את נכסיו לאחר שהוא מסולק כחוק משליטה או מבעלות עליהם. בלא מעט מקרים פונו מבתיהם משפחות שלקחו משכנתאות שונות שאותם לא הצליחו להחזיר. זאת מאחר ונכס כמו דירה הוא בעל ערך רב ולכן פינוי הדיירים ומכירת הדירה בהליך של מכירה פומבית למשל, מאפשר הזרמת כסף לבעלי החוב השונים בצורה רצינית ומהירה יחסית.

 

מהלך נפוץ שרבים מכירים במיוחד בתקופות שפל

בין אם בית המשפט הוא זה שממנה כונס נכסים לנכסיו של חייב מסוים ובין אם בהוצל"פ עושים זאת הרי מדובר במהלך שלא מעט אנשים נתקלים בו במהלך השנים. באופן טבעי אפשר לראות כיצד בתקופות שפל שבהן המשק הישראלי נקלע למיתון או לקשיים אחרים סובלים רבים מבעיות פיננסיות שגורמות להם להסתבך מבחינה כלכלית. מכאן ועד אי יכולתם של אנשים פרטיים להחזיר חובות או הגעה של חברה למצב של חדלות פירעון המרחק הוא לפעמים לא רב.

 

במקרים מסוימים יכול כונס נכסים להשתלט על נכסים שונים ולממש אותם, אך במקרים אחרים הוא דווקא יחליט לנהל נכס מסוים על מנת להפיק ממנו רווחים מסוימים. כך או כך, המטרה נשארת אחת והיא הבטחת החזרת החוב לנושים השונים ומניעת התחמקותו של החייב מתשלום חובותיו. חשוב להבין שהתנהלות נכונה במצב כזה יכולה לסייע מאוד לחייבים שאחרי הכול מעוניינים לסיים פרק בעייתי בחייהם ולהיפרע מחובותיהם בצורה נוחה וקלה יותר.

 

סיוע מקצועי יכול למנוע מצוקה קשה

אנשי מקצוע שונים פועלים בתחום הפיננסים במדינת ישראל. אין ספק שמאחר והאדם מן מהישוב הוא בד"כ לא עורך דין או רואה חשבון הרי שאיש מקצוע מנוסה המכיר את התחום בצורה יסודית יכול לבצע מהלכים שיקלו על חייבים שונים. כך הדבר לגבי חברת י.ש.ש שמציעה את העזרה המקצועית ביותר במצב של חובות גדולים ובעייתיים, התמודדות מול הליכי הוצל"פ, מעבר קל יותר של הליכים שמבצע כונס נכסים ועוד.

 

בזכות עבודה נכונה מול בעלי החוב והנושים השונים  ובזכות מהלכים מקצועיים חשובים כמו השגת פריסת חובות פיגורים או פריסה מחודשת של תשלומי משכנתא מציגים אנשי החברה הצלחות רבות לכל חייב. גם הקשרים החשובים שיש לאנשי החברה מדגישים עד כמה מדובר בגוף שיש לו יתרונות אמיתיים להציג. כך הדבר תורם רבות להרגשה שגם כונס נכסים וגם כל תהליך בעייתי אחר הם כאלו שניתן להפחית מעוצמתם בצורה רבה. 


אודות מחבר המאמר

י.ש.ש - עזרה למסובכים עם כונס נכסים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.