אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התמודדות נכונה במקרה של פשיטת רגל

 

כל אחד מאתנו יכול להיקלע לבעיות כלכליות

בין אם מדובר על תקופה קשה במשק ובין אם בתקופות של צמיחה ושגשוג תמיד אפשר לראות אנשים ועסקים או חברות שנקלעים לקשיים כלכליים. חשוב לזכור כי בגין ניהול לא נכון או התחייבויות שלא תוכננו כראוי יכול כל אדם בישראל להגיע לעתים אפילו עד למצב של פשיטת רגל. הגדרה זו של פשיטת רגל היא סימון מצב שבו מי שנקלע לחובות בסדרי גודל מהותיים הקבועים בחוק אינו יכול לעמוד בהם ולהחזיר אותם.

 

בתי המשפט בישראל ובכל מדינה מתוקנת עושים את עבודתם בניסיון להבין האם הגיעו אדם מסוים או גוף מסחרי למצב שבו הם באמת לא מסוגלים לפרוע את חובותיהם הכספיים. במידה וכך הוא הדבר הרי שמוגדר מצב של פשיטת רגל, ומכאן מועבר הטיפול לידיה של ההוצאה לפועל. גוף זה מבצע את פסק הדין שניתן והוא פועל ברחבי הארץ תוך התמקדות בביצוע פעולות כמו מינוי כונס נכסים, הצגת תהליך לאיחוד תיקים ועוד.

 

הרצון של הנושים לקבל את חובם

באופן טבעי כל מי שחייבים לו כסף יהיה מעוניין לעשות הכול על מנת לקבל את המגיע לו במלואו ובצורה המהירה ביותר. לכן ניתן לראות כיצד הדרך החוקית לקבל חוב מאדם או מגוף מסחרי שהצהירו על פשיטת רגל באה לידי ביטוי גם בתביעה משפטית כנגד חייבים שונים. כך קורה שמי שזוכה בבית המשפט בתביעתו מול נתבע שחייב לו כספים יכול אח"כ לפתוח בלשכת ההוצאה לפועל תיק שדרכו ייעשו הניסיונות הבאים להחזיר לו את כספו.

 

חשוב לדעת כי רצונו של בעל החוב או של הנושה לקבל את כספו הוא דבר אחד, ואילו הפניה להוצל"פ היא דבר נוסף שיש לעשות. זאת מאחר ובהוצל"פ יפתחו תיק כנגד חייב שנמצא אשם במשפט רק לאחר שהזוכה במשפט פנה לגוף זה. כך, לאחר שהנושה איתר את החייב ולאחר שביקש את עזרתה של הלשכה להוצאה לפועל מול מי שהוכרז לגביו על פשיטת רגל יחלו התהליכים הקבועים בחוק.

 

לא צריך לאבד עשתונות או להיכנס ללחצים מיותרים

אין ספק שההגעה למצב של פשיטת רגל יכולה להלחיץ לא מעט בעלי עסקים וכמובן גם אנשים פרטיים. באופן די ברור רוב האנשים במדינה מתוקנת הם אנשים ישרים שאינם רוצים להיות חייבים כספים לאיש. לכן אפשר לראות כיצד לעתים הכרזה על פשיטת רגל היא דווקא בקשתו של החייב שבסה"כ מעוניין לסיים את החלק הקשה הזה בחייו ולהתחיל לחיות בשקט לאחר שחיסל את חובותיו לנושיו השונים.

 

נראה כי הדרך הטובה ביותר לעבור תהליך של פשיטת רגל בצורה כמה שיותר נוחה היא זו שבה נעזרים בחברה שמתמחה בתחום זה ויודעת בדיוק כיצד לנהל חובות של חייבים שונים עד להחזרתם המלאה ועם מי להיות בקשר על מנת להפחית את עוצמת הנושים ואת המצב הכללי הקשה. כך פונים רבים לחברת י.ש.ש מתוך ידיעה שבכל עבודה מול בעלי חוב שונים כמו בנקים, גופים שונים או אנשים פרטיים חברה זו פועלת במקצועיות ובמהירות האפשרית.

 


אודות מחבר המאמר

י.ש.ש - מסייעים לך בתהליך פשיטת הרגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.