אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפעלת הביטוח במקרה של אירוע רפואי בחו"ל

קשה למצוא ישראלים שיטוסו לאחת ממדינות העולם מבלי לדאוג, קודם לכן, לרכישת ביטוח נסיעות לחו''ל, רצוי מקיף ככל האפשר. ברוב המקרים, הפוליסה תישאר על הנייר, ותשמש לנו כשטר ביטחון לכל אירוע רפואי שעלול לקרות. עם זאת, כאשר אכן מתרחש הנורא מכל, ואנו עוברים אירוע רפואי מסוג מסוים במדינה הזרה, רבים מאיתנו לא יודעים מה לעשות.

אנחנו ננסה לענות על השאלה החשובה הזו.

הצעד הראשון: הכרת הפוליסה

עוד לפני שניכנס לצעדים שיש לבצע כאשר אירוע רפואי מתרחש בחו''ל, יש לזכור כי "עבודתו" של המבוטח מתחילה עוד קודם לכן, בבחירת הפוליסה המתאימה לצרכיו. ישנם סוגים רבים של פוליסות ביטוח נסיעות לחו''ל: ברור כי ביטוח חופשה רגיל שונה מפוליסת ביטוח תרמליאים, ושאין הרבה נקודות דמיון בין ביטוח סקי לביטוח לאנשי עסקים. כמו כן, כל פוליסה מעניקה כיסוי שונה, וחשוב לא פחות- רשימת תנאים אשר נדרשים למימושה.

דבר זה נותן את אותותיו בשטח, אפילו לאחר הפגיעה הרפואית. ברור כי כאשר הנסיבות של הפגיעה אינן עומדות בקנה אחד עם המפורט בפוליסה, מרבית הסיכויים שתביעת הביטוח תידחה., ואז תשלום דמי ההשתתפות העצמית מהווה בזבוז כסף של ממש. כך, קשה למצוא מקרים בהם ביטוח חופשה בסיסי העניק פיצוי, ולו מינימלי, על פציעת ראפטינג, למשל.

נפגעתם. מה עליכם לעשות?

כאשר רוכשים פוליסה, חברת הביטוח דואגת לצייד את הלקוח החדש שלה בשורה ארוכה של מסמכים, המפרטים בדיוק את תנאי הביטוח. עם זאת, המשתנים החשובים יותר הם מספר הפוליסה, כמו גם אמצעי יצירת הקשר עם אנשי חברת הביטוח. החברות המובילות מציעות זמינות לכל אורך היממה, כמו גם אפשרות התקשורת במגוון דרכים: טלפון, דואר אלקטרוני או אפילו תוכנת סקייפ.

חשוב להדגיש עד כמה הזמינות המיידית אכן משחקת כאן תפקיד משמעותי. במצב של אירוע רפואי, כל שנייה חשובה. הדבר נוגע בעיקר לפוליסות אשר מעניקות בתוכן גם שירותים חשובים, שבכוחם להציל חיים. דוגמא לכך היא שירותי החילוץ וההצלה, אשר מאפיינים בעיקר את הביטוחים המקיפים יותר.

הגשת תביעת הביטוח

יש לתת את הדעת על כך שבדרך כלל, תביעות ביטוח נסיעות לחו''ל נוגעות, כמובן, להיבט הכספי של האשפוז הרפואי. אלא אם מפורטות בפוליסה הטסות רפואיות, לדוגמא, הרי שנדרש להגיש תביעת ביטוח, כדי לקבל פיצוי כספי על ההוצאות שכבר נעשו. במקרים רבים, תיעשה הגשת הטפסים מישראל, וזאת מכיוון שפשוט הרבה יותר להתנהל ממנה מול חברת הביטוח.

כדי להפוך את הטיפול בתביעת הביטוח לפשוט הרבה יותר, חיוני לשמור כל קבלה על הוצאות טיפול רפואי, תרופות, ניתוחים וכן הלאה. זאת מכיוון שגובה הפיצויים שיוענק נקבע בעיקר על פי אלה, עם ניכוי ההשתתפות העצמית, ובהתאם לגבול האחריות. תמונות או מסמכים, בהקשר הזה, שווים הרבה יותר מאלף מילים.

סיוע בדרך לבית החולים

חברות ביטוח רבות פועלות על פי הסכמים עם מוסדות רפואיים שונים בחו''ל. כך, הן עשויות בהחלט להוזיל את הטיפולים עבור הלקוח בבתי חולים אלה, או להעניק לו שירותים שאינם מובנים מאליהם. הגורם המבטח יכול לסייע מאד בהכוונה אל אלה לאחר האירוע הרפואי, ולכן מומלץ ליצור עימו קשר מהר ככל האפשר.

חברות ביטוח הפועלות בחו''ל אף מאיישות מערך ייעוץ והכוונה מקיף, לרוב של רופאים מומחים בתחום. הם יכולים להדריך את המבוטח על הצעדים שהוא נדרש לעשות: לא כל מקרה רפואי מצריך אשפוז. עקב כל אלה, ההמלצה הברורה היא להיות עם מסמכי ביטוח נסיעות לחו''ל בכל רגע נתון במדינה הזרה, ולהתייעץ עם החברה בכל מחלוקת שצצה.


אודות מחבר המאמר

השוואת ביטוחי נסיעות לחו"ל באתר WOBI

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.