אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול השקעות באופן עצמאי

בעבר הלא רחוק לא היה פשוט לאדם מן היישוב להחליט על ניהול השקעות באופן עצמאי, וזאת ממספר סיבות: לא היו האפשרויות החוקיות לעשות זאת, ולא היו הכלים טכנולוגיים המתאימים. בכדי לנהל השקעות צריך היה לגשת פיזית אל הבנק, ולהגיד לפקיד באופן אישי איזה ניירות ערך רוצים לקנות ו/או למכור, ולחכות שהוא ידאג לבצע את העברת הפקודות לבורסה. היום הדברים כמובן שונים בתכלית השינוי.

ניהול השקעות בעזרת בית השקעות

השינויים ברגולציה של ניהול השקעות משתנה כל הזמן לנגד עינינו. השלב הראשון היה הוצאתם של תיקי ההשקעות מניהול בלעדי של הבנקים, לידי בתי השקעות עצמאיים. ויש אכן מעל מאה גופים בארץ, אשר עוסקים בניהול השקעות עבור לקוחות מוסדיים מצד אחד, ולקוחות פרטיים מהצד השני. אפשר לבחור בכל אחד מהגופים האלה, ולהעניק לו את ההיתר לנהל את הכספים האישיים לאחר קבלת אופן ניהול ההשקעות בשיחה משותפת.

ניהול עצמאי של תיק ההשקעות האישי

השלב השני ברגולציה בתחום של ניהול השקעות הוא ניהול עצמאי של ההשקעות, בלי העזרה של הבנק או של אותו עובד בבית ההשקעות. בזכות הטכנולוגיה המפותחת, אפשר היום לנהל את ההשקעות מהבית, מהמחשב בכל מקום בו נמצאים, ואפילו בעזרת אפליקציות מתאימות מטלפונים ניידים חכמים. כך, יכול כל אחד לקחת אחריות ושליטה על כספו. בכדי לנהל באופן אישי את תיק ההשקעות צריך ללמוד לעשות זאת. שוק ההון הוא שוק גדול (ומעניין), בעל אפשרויות מסחר רבות ביותר. חשוב, למי שרוצה לנהל בעצמו את השקעותיו, להכיר את השוק, ואת המקומות בהם הוא יכול להשקיע, כולל מידת הסיכון, ואפשרות הרווח של כל אחד מהכלים. יש קורסים רבים המלמדים את הכלים המתאימים לניתוח המכשירים הפיננסיים בבורסה, ועוזרים לבניית אסטרטגיית מסחר, ותמהיל השקעות אישי.לאחר מכן, צריך לפתוח חשבון באחד מבתי ההשקעות או הברוקרים המורשים. את פקודות הקנייה והמכירה של ההשקעות אפשר להזין לחשבון גם בשעות שהבורסה סגורה, כך אפשר לנהל השקעות שחלקן נסחר בבורסות אחרות בעולם, בעיקר בורסות אמריקאיות שהן הגדולות בעולם.

 


אודות מחבר המאמר

דביר בן דב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.