אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

היתרונות בשימוש במערכת ניהול התוכן דרופל

יזמים רבים מתלבטים בשאלה באיזו מערכת להשתמש בבניית מיזם אינטרנטי. בעולם הקוד הפתוח של היום הבחירה קשה עוד יותר בשל ריבוי המסגרות, התבניות והמערכות עליהם ניתן לבסס כל מיזם. מערכת דרופל צצה בשנים האחרונות כאופציה מועדפת כבסיס לפיתוח מיזמים מסוגים רבים כגון פורטלי תוכן, אינדקסים, שווקים מקוונים ועוד.

 

מהי דרופל?

דרופל מוגדרת כמערכת לניהול תוכן למרות שבעולם מערכות התוכן היא נחשבת מתקדמת וגמישה במיוחד, ויש המחשיבים אותה כפריימוורק של ממש. מערכת תוכן היא מערכת אוטומטית לבניית אתרים שמפשטת במידה רבה הקמה של אתר חדש מסוג מסויים. קיימות מערכות תוכן המיועדות לבלוגים (וורדפרס), מערכות תוכן לאתרי מסחר אלקטרוני (מגנטו) ומערכות תוכן המיועדות לפורטלי תוכן. דרופל בולטת בין המערכות לניהול תוכן בכך שהיא מציעה גמישות שמאפשרת סוגים רבים של אתרים. כך למשל קיימים מודולים של דרופל שמיועדים למסחר אלקטרוני, מודולים המיועדים לפורטלי תוכן ומודולים לבניית דיירקטורים ואינדקסים. אחד הייתרונות הגדולים של דרופל היא קהילת מפתחים ענפה שמוסיפה מודולים כמעט לכל נושא אפשרי, כך שהוספת תכונות לאתר (כגון גלריות תמונות ווידאו, אפשרויות סליקה, הרשמת משתמשים, ניוזלטר, פורומים ועוד) ניתנת לביצוע בעלות נמוכה ביותר.

 

על אף הייתרונות הרבים של השימוש בדרופל, לא כל מיזם מתאים להיבנות על מערכת זאת. הצד האפל של מערכות מסוגה של דרופל הוא עומס פיתוחי במיזמים שדורשים פיתוח מוצר שונה מהותית מהמבנה הבסיסי של דרופל. ניקח למשל את פייסבוק כדוגמא. באופן עקרוני ניתן היה לחשוב לבסס את פייסבוק על מערכת דרופל. בפועל הדבר אינו אפשרי, וזאת מהסיבה שמערכת כמו פייסבוק היא ייחודית ובעלת צרכים ייחודיים ישידרשו כיפוף קיצוני של המבנה הבסיסי של מערכות דרופל. במקרים כאלה התועלת בשימוש בדרופל מתגמדת לעומת העלות הפיתוחית של ההתאמה של דרופל בכפייה למערכת מסוגה של פייסבוק. בנוסף, מערכת בנפח תעבורה כמו פייסבוק חייבת להיבנות באופן יעיל במיוחד מבחינת ביצועי האתר. למרות שדרופל כוללת שיפורי ביצועים מובנים, היא אינה מסוגלת להתמודד עם  נפח התעבורה של פייסבוק והיה צורך להיכנס לתוך הברזלים של המערכת כדי להתאים אותה לתעבורה בסדר גדול כזה.

מקרה גבולי יותר הוא המקרה של אתר למסחר אלקטרוני. אתרים כאלה, גם אם כוללים מאפיינים ייחודיים, תואמים יותר את המבנה היסודי של מערכת דרופל. מערכת דרופל כופה מבנה בסיסי של יחידות תוכן, עיצוב, ובלוקים המרכיבים את הדפים השונים של האתר. תחת מבנה זה ניתן לראות במוצרים שבאתר למסחר אלקטרוני כיחידות תוכן שמוצגות בעיצובים שונים בדפים שונים של האתר (לדוגמא דפי תוצאות חיפוש, דף ראשי או דף פירוט של המוצר. לכן במקרה זה ניתן להשתמש במערכת דרופל ואף להפיק ערך רב ממודולים כגון בלוג של האתר, הרשמת לקוחות וכולי.

 

כדי לדעת אם שימוש במערכת דרופל מתאים למיזם יש להתייעץ עם מומחה דרופל שיבחן את אפיון המיזם ועל בסיס ההיכרות עם היכולות והפאראדיגמות של דרופל יקבע אם השימוש במערכת יפיק תועלת בחיסכון במשאבים וזמן פיתוח או שיהווה מכשול שיגביל את פיתוח המערכת.

 

 


אודות מחבר המאמר

Codista 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.