אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מכונת תפירה – הנאה של יצירה

בעולם העבודה של היום, מרביתנו מוצאים עצמנו בוהים במחשב ומקלידים במשך חלק ניכר של היום. עבור רבים – ערך היצירה והעבודה עם הידיים (ואין הכוונה להקלדה או שימוש בעכבר המחשב) נראה כהולך ונשכח. בד בבד עם זאת קבוצה הולכת וגדלה של אנשים המגלה מחדש את עולם המלאכה, או תפירה ליתר דיוק, מפגינה נוכחות גוברת בתרבות הפנאי של ישראל. עבורם, מכונת תפירה היא כבר לא מכשיר נשכח וזנוח.

ההנאה שבהצלחה

חדוות המלאכה ותחושת הסיפוק המלווה את הסקירה של פריט הלבוש התפור בידיך מעלה זיכרונות נשכחים של ילדות, עת בה גם גזירי נייר צבעוניים המודבקים האופן מגושם יכול לחזק את תחושת הערך העצמי וההצלחה. אין הדבר שונה עבור מבוגרים באוחזם את יצירתם התפורה לראשונה. זהו סוד הצלחתו של תחביב העיסוק סביב מכונת תפירה - הנאה של יצירה.בעוד תפירה רחוקה שנות אור מלהיות מלאכה מסובכת הדורשת שנים של לימוד וניסיון, לא ניתן להכחיש כי למידה ולו בסיסית בהחלט נדרשת. השימוש במכונת תפירה, על סוגי התפרים המתאימים לכל בד ,לכל עיצוב וגזרה וכמובן המיומנות בתפעול המכונה מספקים את תחושת ההישג של למידת מלאכת התפירה. מלאכה שהיא שימושית מאוד וחשוב מכך – מהנה על מאוד. 

מכונת תפירה כיום

מכונת תפירה אינה דורשת הקצאת מקום רב הרבה יותר מזה המוקצה למחשב הביתי למשל. בדומה למחשב, גם מכונת התפירה זוכה לעדנה בקבלתה איזור עבודה המוקצה במיוחד עבורה. פינת עבודה בשעת התפירה גם תספק את האווירה המושלמת לשקיעה בתוך התחביב. הנאה של יצירה מתגלמת בתחביב זה. מחירן של מכונות תפירה בארץ הינו משתלם מאוד עקב התחרותיות בענף מוצרי החשמל, הכוללת בתוכה גם את תחום מכונות התפירה. יתירה על כך, ערכה הסנטימנטלי, או אף האסתטי הטמון בחובה של כל מכונת תפירה הביא לכך שתפוצתן בפעל של מכונות תפירה הוא גדול מכפי שניתן היה להניח. עבור רבים מהמשתמשים המפיקים ממכונת תפירה הנאה של יצירה הכניסה לעולם התפירה עברה דרך המכונה בבית של סבתא. אם כבר התנסיתם והכרתם  בהיותה של העבודה עם מכונת תפירה הנאה של יצירה, אולי תשקלו גם לשתף את ילדיכם בחדוות התפירה. מכונות תפירה לילדים עולות כעשירית ממחירן של מכונות התפירה המשמשות מבוגרים, אך מעניקים לידים מידה דומה של תחושת הישג והנאה.


אודות מחבר המאמר

מידע נוסף על מכונת תפירה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.