אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול תיקי השקעות – עיסוק למקצוענים

ניהול כספם של אנשים הוא אחריות כבדה מאד. לא כל אחד יודע ויכול לעשות את זה, ואלה שאינם מקצוענים בתחום – כדאי להם כלל לא להתנסות בזה. על מנת לעסוק בתחום של ניהול תיקי השקעות יש צורך בלימודים אקדמיים או לימודי תעודה ארוכים ומפרכים ואין מדובר במקצוע קל ללמידה. יש צורך בבסיס רחב במיוחד של לימודי כלכלה, ממון ושוק ההון, ואחרי סיום מוצלח של לימודים אלה יש צורך במספר השתלמויות והשלמות מטעם הרשות לניירות ערך כדי להגיע לתעודה הנכספת של מנהל תיקי לקוחות.

מדוע מדובר בתחום כל כך יוקרתי ונחשק?

מי שלרוב נעזר בשירותיהם של מנהלי תיקי לקוחות הם אנשים בעלי ממון רב המחפשים אנשי מקצוע שילוו אותם בעת השקעת כספם באופן נכון ובאופן התואם למוטו הכלכלי ולהתנהלות הפיננסית שלהם. כשמדובר בסכומי כסף גדולים (שיכולם להגיע עד למאות אלפי שקלים) יש לנהוג בזהירות וחייב המומחה של ניהול תיקי השקעות להיות עם היד על הדופק כדי לוודא שהכסף של הלקוח שלו מושקע באופן נכון התואם את הדרך שהסכימו עליה הלקוח ומנהל התיק.

אדם בעל ממון רב שאין לו הידע והכלים הדרושים להשקיע את כספו בעצמו, חייב להיעזר באדם מומחה של ניהול תיקי השקעות. הוא חייב להסתמך על הידע והניסיון של המנהל כדי שזה יוכל לתת לו עצות טובות וללוות את ההשקעות הגדולות של הלקוח. מנהל תיק לקוח לא יכול להרשות לעצמו להיות פחות ממומחה בתחום ועליו להכיר את הבורסה ואת שוק ההון על בוריים ובאופן יסודי ביותר.

איך בוחרים חברה של ניהול תיקי השקעות?

כמו בכל תחום שירותי, גם כאן חשוב במיוחד לבצע סקר שוק מקיף ורחב כדי לוודא שבוחרים את האדם המומחה המתאים ביותר לניהול הכסף של הלקוח. הבחירה תכלול תמהיל מושלם של תשלום דמי ניהול, התנהלות כלכלית ופיננסית דומה של המנהל והלקוח וכמובן חקירה מעמיקה של לימודיו, ניסיונו והכשרה של מנהל התיק. אסור להתפשר באף לא אחד מהפרמטרים האלה כדי לוודא שרק מומחה מנהל את הכסף.


אודות מחבר המאמר

דביר בן דב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.