אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דירות להשכרה בבאר שבע – אפיק השקעה כדאי

בכל מקום בארץ בו יש קמפוס של לימודים גבוהים, מתפתח ביקוש רב של דירות להשכרה. בדרך כלל מדובר בתהליך שמתחיל עם שימוש בדירות שכבר קיימות באזור, ואחר כך יש מעבר לדירות שנבנות במיוחד באותם אזורים מבוקשים. תהליך דומה קורה גם בשוק הנדל"ן, בהקשר של דירות להשכרה בבאר שבע.

באר שבע – עיר אוניברסיטאית

בעיר באר שבע מספר גדול של מוסדות לימוד על תיכונים ואקדמאים. ביניהם נמצאים: אוניברסיטת באר שבע, בית הספר האוניברסיטאי לרפואה, מכללת קיי, מכללת רידמן, מכללת אורט ועוד. מספר הלומדים בעיר עולה על 30,000 סטודנטים, לאחר שהוא הוכפל בפחות מעשר שנים, והוא ממשיך לעלות בהדרגה. מכיוון שרוב הסטודנטים מגיעים ללמוד בעיר ממקומות אחרים בארץ, יש ביקוש רב לדירות להשכרה, במיוחד דירות אשר מותאמות לחיים משותפים של מספר סטודנטים.

השכרת דירות בבאר שבע בשנים הראשונות

אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע נבנתה בסמוך לאזורי המצוקה בעיר (בדרך כלל שם עתודות הקרקע הזולות יותר). הסטודנטים שמחפשים דירות שתהיינה עד כמה שיותר קרוב לקמפוס, שכרו את הדירות שהיו בדרך כלל קטנות וישנות, מבלי להתייחס לסביבה או לאיכות. במשך הזמן, למדו גם המשכירים את הצרכים של האוכלוסייה אשר זקוקה לאותן דירות להשכרה בבאר שבע, והתאימו אותן לחיים של מספר שותפים באותה דירה.

בנייה להשקעה בבאר שבע

בשנים האחרונות הבינו אנשי עסקים רבים כי יש יתרון גדול בקניית דירות אשר מיועדות מראש להשכרה למספר שותפים. דירות להשכרה בדרך כלל מניבות תשואה גבוהה יותר מאשר אפיקי השקעה אחרים בשוק. גם אם יש שנים של ירידה, הסטודנטים המגיעים ללמוד בבאר שבע, ובערים אחרות, זקוקים למקום מגורים בזמן הלימודים, ולכן, השוק של דירות להשכרה בבאר שבע הוא שוק מניב בכל שנה. למרות שצריך מידי פעם להשקיע מעט בשיפוץ הדירה, בכל זאת, מדובר בשוק בו הביקוש כל הזמן עולה על ההיצע, ולכן, הוא שוק משתלם ביותר.

בכל שנה נערכים בעיר מספר פעמים ירידי דירות בשיתוף של מתווכים, מקומונים ואגודת הסטודנטים, בכדי להקל על חיפוש ומציאת דירה בעיר.


אודות מחבר המאמר

אבי גודר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.